Avatar billede Jesperholde Novice
05. juli 2014 - 21:15 Der er 9 kommentarer

HTML Body Baggrund Hjælp!

Hej alle sammen!

Jeg har brug for hjælp. Hvordan er det muligt at få et billede til at blive i kun en størrelse og ikke gentage sig og blive det samme sted selvom man zoomer ud og ind og scroller op og ned på siden...

Hvis du ikke forstår mig så kan du se på Københavns Lufthavns hjemmeside: http://www.cph.dk/

På forhånd tak
Avatar billede EveryMA Mester
05. juli 2014 - 21:28 #1
Noget i denne stil, måske?

body {margin:0; padding: 0; background:url('url_til_bg.jpg') no-repeat top center;}
Avatar billede Jesperholde Novice
05. juli 2014 - 21:42 #2
Nej det hjalp desvære ikke, Den gør som normalt hvor ikke sidder det samme sted som på www.cph.dk
Avatar billede EveryMA Mester
05. juli 2014 - 22:39 #3
Ja - korrekt. Så skal du have lagt en position:fixed ind, så skulle det spille
Avatar billede Jesperholde Novice
05. juli 2014 - 23:49 #4
Altså sådan

body {margin:0; padding: 0; background:url('link') no-repeat top center; position:fixed;}

Fordi når jeg gør det så ændre det lidt på min side, den rykker det over i venstre side
Avatar billede Jesperholde Novice
06. juli 2014 - 15:32 #6
#5 Tak for linket.

Men er det muligt at gøre sådan at billedet ikke rykker sig når man zoomer ind og ud på siden ved at holde ctrl nede. Fordi ellers vil folk med forskellig skærmopløsninger se billedet forskelligt
Avatar billede fly3r Nybegynder
07. juli 2014 - 15:01 #7
Er det ikke bare at gøre som der står i linket?:

body
{
background-image:url('w3css.gif');
background-repeat:no-repeat;
background-attachment:fixed;
}
Avatar billede jakobdo Ekspert
07. juli 2014 - 15:10 #8
Det med zoom kan du ikke gøre noget ved.
Du kan måske lave en baggrund der tilpasses mobil, tablet og andet (måske). :)
Avatar billede emilkudahl Nybegynder
20. juli 2014 - 10:16 #9
<style>
body
{
background-image:url('img\pics\ditbillede.jpg');
background-repeat:no-repeat;
background-attachment:fixed;
}
</style>

Prøv at tilføj den til din HTML kode, ellers så brug.
body
{
background-image:url('img\pics\ditbillede.jpg');
background-repeat:no-repeat;
background-attachment:fixed;
}
I dit cascade stylesheet.