Avatar billede joamla Nybegynder
13. juli 2014 - 01:58 Der er 7 kommentarer

Grave ind i multidimensionelle objekter

Hej.

Er ny når det kommer til objekter i PHP, og lægger ud med at prøve at håndtere en multi-dimensionel array.

Er ved at bygge en odds fetcher, som henter data fra en xml fil. Her er den kode, samt så lang jeg er nået.
http://pastebin.com/7mnwsU1v

Nu er mit problem så bare.
$Sports indeholder nu, et array af objekter og en masse andet.

Hvis jeg nu vil grave dybere ned i den del der hører til "Handball", hvordan gør jeg så dette?
Avatar billede arne_v Ekspert
13. juli 2014 - 02:06 #1
print_r($main);

vil afsloere strukturen
Avatar billede joamla Nybegynder
13. juli 2014 - 02:14 #2
Kan så afsløre det er et kæmple net af multi-dimensionelle objekter, arrays og jeg har igen idé om hvordan sådan noget virker. XML filen er loaded med noget der hedder simplexml...
Avatar billede arne_v Ekspert
13. juli 2014 - 02:16 #3
jeg proever lige selv
Avatar billede arne_v Ekspert
13. juli 2014 - 02:20 #4
$main->xpath("//sport[@name='Handball']")

vil finde haandbold og saa kan du bore dybere ned derfra
Avatar billede joamla Nybegynder
13. juli 2014 - 03:32 #5
Ah, ja mange tak. Kan du ikke lige skrive det som svar?
Evt rette mig hvis det her er forkert?
$Sport = $main->xpath("//sport[@name='Football']/event[@name='Danish Superligaen']");
For så at grave endnu dybere ned?
Avatar billede arne_v Ekspert
13. juli 2014 - 03:53 #6
det ser da ud til at virke

:-)
Avatar billede arne_v Ekspert
13. juli 2014 - 03:53 #7
og et svar