Avatar billede IrisLF Juniormester
15. juli 2014 - 19:54 Der er 1 kommentar og
1 løsning

HJÆLP!!! hvorfor slettes formularkontrolelement når jeg skifter billede?

Hej,

Jeg har oprettet et Excel skabelon der skal kunne et par forskellige ting.

Jeg har lavet en dropdown menu i én celle, til at vælge og indsætte logobilleder i en anden celle.

Jeg har også en bestillingsliste med afkrydsningsfelter (formularkontrolelementer)til at vælge produkter og beregne samlet pris.

Af ukendt årsag forsvinder alle afkrydsningsfelter fra bestillingslisten når jeg skifter billede ved hjælp af min dropdown menu.

Hvorfor er de overhovedet forbundet og hvordan forhindrer jeg det?
Avatar billede IrisLF Juniormester
15. juli 2014 - 21:38 #1
Ved nærmere gennemgang af min kode ser jeg at jeg anvender

ActiveSheet.DrawingObjects.Delete

Dette ser ud til at skabe problemet. Hvordan skal koden se ud hvis det kun er det ene objekt i C7 der skal slettes?

se koden nedenfor?

-----

Dim Rng As Range
Dim o As Object

Application.ScreenUpdating = False

ActiveSheet.DrawingObjects.Delete

  Range("C7").Select

    ActiveSheet.Pictures.Insert(Range("E22").Value).Select

Selection.Height = 150

Range("E16").Select

On Error GoTo 0

End Sub
Avatar billede IrisLF Juniormester
16. juli 2014 - 12:24 #2
Fandt løsning selv :)

Sub AddPic()
On Error Resume Next
Dim Rng As Range
Application.ScreenUpdating = False

  Dim myshape As Shape

    For Each myshape In ActiveSheet.Shapes

    If myshape.Type = 11 Then myshape.Delete

    Next myshape

  Range("C2").Select

    ActiveSheet.Pictures.Insert(Range("E22").Value).Select

Selection.Height = 150

Range("A16").Select

On Error GoTo 0

End Sub