Avatar billede mortentr12 Nybegynder
19. juli 2014 - 21:33 Der er 9 kommentarer

Firewire win 8

Hejsa. Har et ældre videokamera der køre med mini dv bånd. Overførelsen af film til pc skal derfor forgå via firewire kabel.
Firewire indgang har jeg også i min ældre pcer, men den fungere ikke med win 8 som jeg har på maskinen nu.
Kan ikke finde nogle driver der evt. kunne få det til at virke.
En adapter der kan omdanne firewire til usb, har jeg hørt ikke fungere. hvad kan jeg gøre, da jeg har mange bånd jeg gerne vil ha over på computeren.
Håber i kan hjælpe.
Mvh. Morten
Avatar billede 220661 Ekspert
20. juli 2014 - 08:34 #1
Velkommen til Morten.
Er der anmærkninger i din enhedshåndtering på firewire porten (manglende driver)?
Prøv evt om Slimdrivers kan hjælpe dig med den driver.
http://www.driverupdate.net/  (den gule til venstre som er gratis) + fin guide fra Poko1:  http://gratisupload.dk/vis/676841/
Avatar billede mortentr12 Nybegynder
20. juli 2014 - 19:11 #2
Den skriver at den har den seneste driver, når jeg går ind i enhedshåndtering. Driverupdate.net fandt ikke nogle driver, desværre
Avatar billede 220661 Ekspert
20. juli 2014 - 19:32 #3
Kan det være det program du bruger til overførslen, som der måske ikke rigtig er kompatibelt med Win 8?
Avatar billede mortentr12 Nybegynder
21. juli 2014 - 09:27 #4
Selvom jeg måske ikke har det rigtige program til at åbne programmet med, burde den jo vise enheden når man tilslutter kameraet, ligesom hvis det var en USB enhed. Det gør den ikke.
Avatar billede 220661 Ekspert
21. juli 2014 - 09:43 #5
Ja du har ret. Det burde den kunne.Fandt Slimdrivers andre drivere?
Tænker på om der var en nyere chipsæt driver end den du bruger nu?
Avatar billede mortentr12 Nybegynder
22. juli 2014 - 00:58 #6
Den fandt 20 forskellige drivere til en masse ting.
Men det med driver til chipsettet, havde jeg ikke tænkte over, det vil jeg prøve. Jeg kan vel bare hente alle 20 drivere som den siger jeg mangler, det skulle der vel ikke kunne ske noget ved.
Jeg vender tilbage.
Avatar billede 220661 Ekspert
22. juli 2014 - 07:50 #7
Jeg har kun haft problemer med at bruge Slimdrivers en gang på min pc, hvor jeg måtte rulle en lan driver tilbage til oprindelig. De andre drivere den har fundet har jeg ikke haft problemer med, så du burde kunne hente de drivere den finder ja.
Du mangler ikke driverne. Den har bare fundet nogle nyeder versioner, som måske gør at firewire porten kan finde dit kamera.
Avatar billede mortentr12 Nybegynder
22. juli 2014 - 22:01 #8
Så fik jeg opdateret driverne, men stadig ingen forbindelse. Har læst mig frem til at jeg skal have fat i noget der hedder legacy driver til min win 8, den lå som standard på win 7, men fandt ikke nogen guide jeg kunne bruge/forstå :-)
Ellers må jeg ha win 7 på min maskine igen, det er bare lidt noget bøvl
Avatar billede 220661 Ekspert
23. juli 2014 - 09:03 #9
Jeg har hørt betegnelsen, men toroede det var noget man skulle aktivere i bios??
Der er noget der hedder legasy support har jeg set. Men det er måske noget andet?