Avatar billede street Nybegynder
17. august 2001 - 23:42 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

asp

Hvordan kan jeg se om jeg kan bruge asp på et websted?
Aktuelt drejer det sig om et websted hvor jeg kan redigere direkte med Fp 2000. Skal der gøres noget særligt for at kunne bruge asp, hvis webstedet understtøter det.
Jeg har en formular med spørgsmål, hvor jeg gerne vil have resultaterne ind i en database, men jeg har ikke noget kendskab til egntlig programmering. Kan jeg gøre det på en nem måde uden asp, php etc.
Avatar billede mixmaster Nybegynder
17. august 2001 - 23:54 #1
Hvilket websted er det er det en privat server eller et lejet webhotel?

Hilsen Mix
Avatar billede tmceu Praktikant
17. august 2001 - 23:54 #2
Du skal de fleste steder købe ASP understøttelse som et tillæg, prisen varierer meget fra udbyder til udbyder, men du finder det oftest forklaret i beskrivelsen af de forskellige web hoteller de udbyder.

www.enavn.dk og www.jepponet.dk er begge forholdsvis billige med webhotel incl. bl.a. ASP.

Fra FrontPage kan du sende resultatet til en fil, men jeg mener ikke du kan sende det direkte til en database.
Avatar billede tmceu Praktikant
18. august 2001 - 00:00 #3
Hvis du allerede har ASP inkluderet, skal der normalt ikke gøres noget ekstra.

Du kan prøve at kopiere nedenstående ind i Notepad og gemme filen med navnet default.asp. Denne uploader du til din roden af dit site og kalder den i en browser.

<%@ Language=VBScript %>
<HTML>
<HEAD>
</HEAD>
<BODY>
<%
Response.Write(\"<B>Denne side er lavet i ASP</B>\")
%>
</BODY>
</HTML>
Avatar billede street Nybegynder
18. august 2001 - 00:11 #4
tmceu jeg fik en blank side, så det understøtter åbenbart ikke
Avatar billede street Nybegynder
18. august 2001 - 00:15 #5
hvad så med min formular? jeg kan få den til at sende data til min email og med noget besvær få det over i excel, hvor jeg kan få overblik over resultaterne.
Avatar billede tmceu Praktikant
18. august 2001 - 00:16 #6
Sorry, så skal det enten sættes op eller købes. Hos hvem ligger din side ?
Avatar billede street Nybegynder
18. august 2001 - 00:16 #7
websted er sektornets webhotel
Avatar billede street Nybegynder
18. august 2001 - 00:17 #8
jeg har også enside hos wol
Avatar billede tmceu Praktikant
18. august 2001 - 00:19 #9
Det er selvfølgelig en mulighed, men hvis du vil have det i Excel, vil jeg foreslå dig at gemme det i en fil. Det er væsentligt nemmere at hente ind i Excel, men kræver jo så til gengæld lidt manuelt arbejde med at hente filen.

Hvor ofte skal du bruge det og hvor mange informationer pr. gang ?
Avatar billede tmceu Praktikant
18. august 2001 - 00:32 #10
Kender ikke sektornet, men det ser ud til at du skal op i Webhotel III hos WOL og det er lidt dyrt.
Avatar billede street Nybegynder
18. august 2001 - 00:36 #11
Det drejer sig om evaluering af undervisning. 20 spørgsmål med tre svarmuligheder. Et enkelt med fri tekst. Et felt til navn og et til email. )Findes der ikke noget javadims, der kan klare det?
Jeg tror  Sektornet understøter php og mysql, men vil det ikke blive ret indviklet at lave det?

(Jeg ville for øvrigt også gerne have indbygget at hver person kun kan svare engang
Avatar billede street Nybegynder
18. august 2001 - 00:40 #12
Jeg ville have givet dig 20 point til en start, men det blev til 60...
Avatar billede tmceu Praktikant
18. august 2001 - 00:44 #13
Alt er jo relativt, så det er svært at sige om det er indviklet :-)

Selve problemstillingen er forholdsvis simpel for erfarne programmører. Hvis du har adgang til PHP/MySQL, vil jeg foreslå at du specificerer opgaven præcist og opretter et spørgsmål i PHP kategorien og ser om en venlig sjæl vil lave det for dig.

Jo, der findes en masse komponenter bl.a. JAVA, som kan løse dit problem, men det bliver måske mere besværligt at installere/konfigurere det, end at lave det fra bunden.
Avatar billede street Nybegynder
18. august 2001 - 00:46 #14
Avatar billede tmceu Praktikant
18. august 2001 - 00:56 #15
Jeg så ikke det om point før efter jeg havde sendt mit svar :-(

Vil du have nogle tilbage ? Jeg kan sagtens oprette et point retur spørgsmål.

Jeg har kigget på din side, og jeg kan ikke se det store problem i at lave det i hverken ASP  eller PHP. Jeg vil blot gentage mit forslag fra før om PHP, hvis du kan få bekræftet at du har det. Mit PHP er blevet lidt rustent, da jeg stort set kun har arbejdet med ASP de sidste par måneder.
Avatar billede street Nybegynder
18. august 2001 - 00:58 #16
Tak jeg prøver nok dit forslag med php kategorien.
Det er ok med pointene.
Avatar billede tmceu Praktikant
18. august 2001 - 01:00 #17
Takker og godnat zzZZZZZ