Avatar billede Novice-1 Forsker
01. august 2014 - 14:49 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

HDMI kabel til pc/ TV

har tre år gammel TV, prosonic  og to år gammel Toshiba pc,og regnede med at anskaffe et ca 10 m langt HDMI kabel fordi Boxers signal ofte er for dårlig. Er der der nogle kabler der er bedre end andre  -og passer bedre end andre
  og bliver kvaliteten af kablet dårligere desto længere kablet er
  på forhånd tak!!
Avatar billede conz Juniormester
01. august 2014 - 17:03 #1
HDMI sender er digitalt signal, så det bliver som sådan ikke forværret med afstanden. Til gengæld, jo længere kablet er, jo større overflade er der for forstyrrelser. Fx dit WiFi, naboernes WiFi, mobilmaster, tv signal mv. Så hvis du har mange af sådanne ting i området, så skal du nok kigge efter et kabel, der er nogenlunde skærmet. Men ellers ville jeg sige, at der ikke er nogen grund til, at gå efter de helt dyre kabler. Find et nogenlunde billigt HDMI kabel, og se om det ikke leverer ganske udmærket forbindelse.
Avatar billede Novice-1 Forsker
02. august 2014 - 11:53 #2
når jeg spurgte var det fordi jeg så at nogle hed 1,3 henholdsvis 1,4 mener jeg og til samme pris
  --og tilsyneladende også med forskellige antal huller såvidt jeg ku' forstå af en anden annonce  --men det er måske det samme som 1,3 / 1,4
Avatar billede Novice-1 Forsker
05. august 2014 - 14:10 #3
svar  fra forhandler lød

Forskellen mellem ver. 1.3 og 1.4 er at 1.4 har returlyd og dermed understøtter fremtidig teknologi.
Du kan dog få problemer med 1.4 kabler, hvis du har ældre udstyr, der kun understøtter 1.3 kabel.