Avatar billede stegemueller Novice
13. august 2014 - 04:30 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

iPad kan ikke sende til alle e-mail adresser

Hej eksperter

Min iPad air kan ikke sende til alle e-mail-adresser (fx min egen). Jeg får denne fejlmeddelelse: "Kan ikke sende post. Der er anbragt en kopi i udbakken. Modtageren 'e-mail-adresse' blev afvist af serveren".

Jeg har prøvet at google, men alle de muligheder jeg får op er noget med relay, og det er ikke mit problem. Jeg fandt et tip med at man skal angive brugernavn og password til den udgående server, selv om der står, at det er valgfrit. Det har jeg så gjort, det hjalp ikke.

Kontoen er en IMAP-konto hos Meebox. Jeg ville gerne angive ios-version, men det kan jeg ikke finde.

Venlig hilsen
Hanne B. Stegemüller
13. august 2014 - 06:21 #1
Avatar billede lad Nybegynder
13. august 2014 - 07:56 #2
Da han skriver det ikke er alle mailadresser han kan sende til betyder det vel at der er nogle han godt kan sende til? Det kunne tyde på at der er sat en SMTP server op.

Hvis du får en decideret fejlbesked med afvisningen vil det hjælpe meget hvis du lagde den ind i tråden her. Uden fejlbeskeder er det næsten rent gætværk.
Avatar billede stegemueller Novice
13. august 2014 - 08:53 #3
Jeg skrev nu i det første indlæg, at jeg får denne fejlbesked:

"Jeg får denne fejlmeddelelse: "Kan ikke sende post. Der er anbragt en kopi i udbakken. Modtageren 'e-mail-adresse' blev afvist af serveren"."

Det er korrekt, at jeg godt kan send til nogle e-mail-adresser.
Avatar billede claes57 Ekspert
13. august 2014 - 09:06 #4
ofte hjælper det hvis du kan se detaljer om fejl. Typisk er det at ipadressen/dig (fejlagtigt) er blevet spamanmeldt hos et af registrene. Så vedhæfter man den fulde fejlmeddelelse til webudbyder, og de får rettet fejlen.
Jeg har kun prøvet det via pc/thunderbird, hvor der er en mere udførlig fejltekst, inkl et afsnit 'send dette videre til udbyder'.
Avatar billede stegemueller Novice
13. august 2014 - 09:13 #5
Hej

Mange tak for dit svar. Nu har jeg sendt problemet videre til min udbyder, så må vi se, hvad de siger. Jeg vender tilbage, når jeg har et svar.
Avatar billede lad Nybegynder
13. august 2014 - 09:54 #6
Det var, som Claes er inde på, fordi jeg tænke du måske havde fået en mail, eller noget, med en mere detaljeret fejlbeskrivelse.
13. august 2014 - 13:10 #7
Du kan tjekke hvem som har blacklisted dig med http://mxtoolbox.com/SuperTool.aspx
Avatar billede stegemueller Novice
14. august 2014 - 10:46 #8
Hej igen

Jeg tror ikke rigtig på, at nogen har blaclistet mig, for dels er jeg selv en af dem, jeg ikke kan sende til, dels sendte jeg i går for første gang til en supporter hos Meebox (der hjalp med at prøve at løse problemet) og ham har jeg aldrig skrevet til før, og derfor kan jeg ikke være blacklistet.

Meebox har nu gjort, hvad de kunne fx at deaktivere SSL på SMTP'en, men intet har hjulpet.

Tror I, der er noget at gøre?
15. august 2014 - 03:23 #9
Blacklisting sker helt automatisk og meget sjældent pga. menneskelig indblanding.

At deaktivere SSL giver ingen mening i denne sammehæng og er en sikkerhedsrisiko. Problemet er enten mellem din klient og SMTP servere, eller mellem din SMTP server og andre SMTP servere.

Du kan teste SMTP samt andre protokoller med Microsoft online værktøj - https://testconnectivity.microsoft.com/
Avatar billede stegemueller Novice
28. august 2014 - 09:44 #10
Hej igen

Jeg har stadig ikke fået det til at virke, og er i tvivl om hvordan jeg skal bruge: https://testconnectivity.microsoft.com/
28. august 2014 - 13:56 #11
De to tests du skal anvende er "Inbound SMTP Email" og "Outbound SMTP Email".

Vælg en og tryk "Next", udfyld felterne, tryk "Next" og vent på svar, gentag med den anden.
Avatar billede stegemueller Novice
28. august 2014 - 18:04 #12
Min er på dansk, så jeg ar valgt "Test af internet e-mail" og "udgående SMTP-mail". På næste side skal man udfylde "Udgående SMTP-e-mail, og "Udgående IP-adresse". Hvor finder jeg den?
28. august 2014 - 18:27 #13
Lav et DNS opslag på MX recorden for dit mail domæne.

Du kan anvende nslookup via cmd til at gøre det.
Avatar billede stegemueller Novice
28. august 2014 - 21:57 #14
Det er lidt sort tale for mig. Jeg kan godt lave opslaget på min pc, og der får jeg svaret:

Standardserver Sagembox.home.
Adress: 192.168.1.1

Men det er jo iPaden, der ikke kan sende til alle modtagere. Gør jeg noget forkert?
Avatar billede stegemueller Novice
30. august 2014 - 10:55 #15