Avatar billede para7 Nybegynder
15. august 2014 - 19:05 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Windows Live mail - Kan ikke åbne ny mail mere

Her i dag opdagede jeg, at når jeg klikker på knappen for at oprette en ny mail, eller prøver at videresende eller besvare, så kommer et skilt: "Der opstod et problem under forsøg på at åbne denne meddelelse" og opfordring om at prøve senere...

Jeg har endda også prøvet at opgradere til version 2012, og oprettet en ny bruger, men samme problem. Det er også ligemeget hvad mailkonto jeg anvender.

At gå til et tidligere gendannelsestidspunkt, er ikke godt, jeg mister vel data. Måske er det den nye opdatering fra MS, som også gjorde al system tekst font italic på min Windows 7 pc.
Avatar billede ptj_11 Forsker
16. august 2014 - 01:17 #1
Du skulle normalt ikke miste data ved at gendanne til et tidligere tidspunkt. Inden at du gennemfører en genskabelse af systemet, så kan du klikke på linket til berørte programmer. Her ser du, hvilke programmer der bliver berørt af en genskabelse, og dermed, om der er nogen datafiler i fare.
Hvad anvender du som firewall og antivirus?
Det lyder ikke rigtigt som et problem, der er bevirket af en opdatering. Snarere som noget malware eller en virus.
/ptj_11
Avatar billede para7 Nybegynder
16. august 2014 - 13:51 #2
Tak ptj_11 for tips om gendannelse, det kan jeg bruge en anden gang.

Men læsningen er her:
Jeg tænkte det var klogt at prøve at fixe problemet med at grundfonten i Windows 7 var blevet kursiv. Her er en løsning på det: http://www.askvg.com/fix-bold-and-italic-font-problem-in-windows/
For mig, var det bare det sidste forslag med at downloade og geninstallere systemfonte, der løste problemet med både skråskrifter overalt, og simpelthen var årsag til det at Live Mail ikke kunne åbne ny mail. Sikket arbejde og et døgns tid med forsøg og genstart.
Avatar billede para7 Nybegynder
16. august 2014 - 13:54 #3
PS: Ingen malware/virus fundet, dog to adware fjernet af AVG fuld scan.