Avatar billede Mallerlarsen Nybegynder
17. august 2014 - 21:06 Der er 8 kommentarer

Hvordan downloader jeg Windows 8,1?

Hej,

har købt en HP Elitebook Folio 9470m som er med Windows 8 PRO - men den er blevet leveret med Windows 7 (er for ca. 6 måneder siden jeg fik den). NU sidder jeg herhjemme og vil gerne opgradere til Windows 8, og aner ikke hvor de ting er jeg fik med til den, og går ud fra der var noget med omkring opgradering til Windows 8 :)

Men som sagt, dem har jeg ikke her - har dog wn Windows 8.1 PRO cd liggende, til opgradering af en HP computer - MEeeeen, min Folio 9470 har jo iikke CD drev.

SÅ mit spørgsmål er, hvad gør jeg lige her, vil gerne opgradere til Windows 8 lige nu, men kan ikke finde noget sted jeg kan downloade det?

Nogle der kan hjælpe?
Avatar billede richardjensen Seniormester
17. august 2014 - 21:53 #2
"som er med Windows 8 PRO" ? , men leveret med Win7 - Det lyder lidt
underligt,har du undersøgt om Win8 ligger på en partition af HD'en ?
(Recovery ).  Eller er Win8 med på din Win8.1-cd ?
Jeg købte en Win8-cd ,og efter installation fik jeg tilbudt gratis opdatering til 8.1.
Derfor har jeg en ide om, at din W8.1 måske rummer,hvad du har brug for.
Avatar billede Mallerlarsen Nybegynder
17. august 2014 - 21:59 #3
Det er denne PC jeg har købt: http://www.proshop.dk/Baerbar/HP-EliteBook-Folio-9470m-2400094.html

Der kan du se under styresystem, der står følgende:
Windows 8 Pro / 7 Pro nedgradering - forud-installeret: Windows 7

Dvs. den bliver leveret med Windows 7, og nej, det er ikke installeret desværre :(
Avatar billede Mallerlarsen Nybegynder
17. august 2014 - 22:03 #4
Har desværre ikke nøglen, det er det der er min udfordring.. Så skal bare have en version downloaded som jeg kan installere uden at skulle indtaste nøgle, hvis det er muligt.?
Avatar billede poko1 Ekspert
17. august 2014 - 22:06 #5
melder fra vil ikke hjælpe med ulovligheder
Avatar billede Mallerlarsen Nybegynder
17. august 2014 - 22:10 #6
Det er jo heller ikke ulovligheder?? Har købt en computer inkl. windows 8, så det er da ikke ulovligt på nogle måder..

Men ellers tak, god aften.
Avatar billede Slettet bruger
17. august 2014 - 22:51 #7
Nej det er ikke ulovligt at hente en windows til den licens man har, men når du ikke kender licens nøglen, kan du ikke aktivere hos Microsoft. Men der er den mulighed, at hvis det er en OEM og man finder den rigtige version, vil den automatisk fremstå som aktiveret.
18. august 2014 - 16:21 #8
Jeg klikkede lige videre i det link du postede om maskinen, og i følgende står der at der er licens med til windows 8 også :)

http://media.flixcar.com/delivery/minisite/show/5293/da/692737?pn=http%3A//www.proshop.dk/Baerbar/HP-EliteBook-Folio-9470m-2400094.html

Var CD'en i et CD kassete, eller lign. så plejer nøglen at stå bagpå, enten kassetten eller indlæget.
Prøv også at kikke under bunden af maskinen.

og link til download:
http://windows.microsoft.com/en-us/windows-8/upgrade-product-key-only
jeg har ikke ledt efter dansk link, men MS plejer at have det meste på dansk også.