Avatar billede mohbar Novice
18. august 2014 - 01:22 Der er 7 kommentarer

stationar computer vil ikke starte/helt død.

Hej..nogen der kan hjælpe med at få genoplivet min 14 md gamle stationære... hændelsesforløbet er flg.:

Mens min computer var tændt, satte jeg en 64GB usb i den. Inden da bemærker jeg at usb spidsen sidder løs og derefter ryger af. Jeg forsøgte at sætte spidsen på usbpinden og satte den derefter forsigtigt ind i PC´en. Herefter kom der en meddelelse i nederste hjørne på skærmen (windows 7). Jeg nåede ikke at læse beskeden før skærmen pc slukkede helt.

Nu er der intet liv i den. Jeg har forsøgt at fjerne strømmen og sætte den på igen, fjerne al forbindelse, trykke og holde powerknappen nede og derefter tænde den igen, men intet lykkedes.

Det eneste "liv" jeg ser er når strømstikket er i, lyser en diode regelmæssigt op. Ellers kan jeg ikke tænde den overhovedet. jeg har nu fjernet både min alm harddisk og min ssd hardisk for at lave en backup af filerne inden jeg evt. sender den til reparation. Men inden jeg gør det, vil jeg vide om nogen måske kender "det gyldne trick" der kan få genoplivet pc´en...? :-)

Detaljer om PC´en:

Gigabyte GA-H87N-WIFI
Intel Core i5-4670K 3.4GHz
Gigabyte GTX 760 2 GB DDR5 Windforce II ultra silent!
G.Skill 2 x 4 GB 1600 Mhz RAM
Samsung 840 120 GB SSD - OS DISK
Seagate 1 TB HD 7200 RPM
strømkilde: SFC 650 80 + PSU
Prodigy ITX kabinet
18. august 2014 - 02:56 #1
Lyder som at du har korsluttet USB stikket.

Har du fjernet USB stikket igen?

Hvis ikke, så gør det, derefter tag strømmen i (10-20 minutters tid), reset BIOS og start igen.
Avatar billede mohbar Novice
18. august 2014 - 07:35 #2
Jep har fjrnet stikket,mht redet af bios ved jeg ikke.. Kan ikke komme i systemet overhovedet. Er det noget jeg kan gøre på hardwaren?
18. august 2014 - 12:04 #3
Det står i dit bundkorts manual.
Avatar billede mohbar Novice
18. august 2014 - 22:28 #4
Jeg har forsøgt.. Der stod man skal berøre 2 pinde i et par sek med en skruetrækker. Det har ikke hjulpet..
19. august 2014 - 01:48 #5
Så er jeg bange for at bundkortet skal skiftes.
Avatar billede mohbar Novice
14. oktober 2014 - 09:47 #6
besvaret
Avatar billede mohbar Novice
14. oktober 2014 - 09:48 #7
besvaret