Avatar billede hojben Novice
18. august 2014 - 10:00 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke åbne vedhæftede dokumenter i Outlook

Hvis fx brugeren har et word dokument i en mail og dobbeltklikker på det, så sker der intet. Hvis brugeren allerede har word åbent, åbnes dokumentet helt fint.
Avatar billede ptj_11 Forsker
18. august 2014 - 10:33 #1
Hvilken version Outlook har vrugeren?
/ptj_11
Avatar billede hojben Novice
18. august 2014 - 10:36 #2
Der ligger office 2007 på maskinen. (Outlook ligeså)
Avatar billede poko1 Ekspert
18. august 2014 - 10:54 #3
Avatar billede ptj_11 Forsker
18. august 2014 - 11:09 #4
Gå i menupunktet "Hjælp" og kør "Office Diagnostisering".
Det burde finde eventuelle fejl i installationen og rette dem.
/ptj_11
Avatar billede ptj_11 Forsker
18. august 2014 - 11:11 #5
Poko1.
Dit link refererer til problemet med at links i en mail ikke åbner. Det er ikke det, der er tale om her.
/ptj_11
Avatar billede hojben Novice
18. august 2014 - 11:19 #6
Har lige fundet ud af at det ikke kun er via outlook men også fra netværket/skrivebordet. Word skal være startet ellers får bruger besked om at det ikke er tilladt (eller noget i den stil).
Avatar billede 220661 Ekspert
18. august 2014 - 16:53 #7
Hvis du åbner Internet Explorer, og går i Internet indstillinger-programmer, står word så her som editor for html editor?
Hvis ikke så prøv at vælge denne.
Avatar billede hojben Novice
19. august 2014 - 14:52 #8
220661 > det hjalp desværre ikke.. Word åbnes bare ved dobbeltklik på fx vedhæftet fil. dobbeltklik igen og dokumentet åbnes. Men Word SKAL være startet.
Avatar billede 220661 Ekspert
19. august 2014 - 15:56 #9
Har du prøvet at gå i kontrolpanelet og vælge standard programmer, og vælge "knyt en filtype eller protokol til et program"?
Herinde kan du vælge at MS Word skal åbne et dokument
Avatar billede ptj_11 Forsker
19. august 2014 - 20:14 #10
Højben.

Din beskrivelse tyder på, at dit problem hænger sammen med din office-installation.
Når du kan åbne vedhæftede filer når Word er åben i forvejen, og det samme gør sig gældende ved åbning af filer på skrivebordet, så ligger problemet i Word og ikke i andre programmer.
Hvilken version Office har du installeret?
Har du forsøgt en reparation af din Office-installation?
/ptj_11
Avatar billede poko1 Ekspert
19. august 2014 - 20:18 #11
#2!!
Avatar billede hojben Novice
20. august 2014 - 08:16 #12
Office 2007 og rep af installation er afprøvet. Vi har også  prøvet at geninstallere.
Avatar billede hojben Novice
27. august 2014 - 15:21 #13
Lader ikke til at der kommer en løsning. Lukker.