Avatar billede onlinehero Nybegynder
19. august 2014 - 19:42 Der er 8 kommentarer

Udtrække data fra gamle 5.25 floppy disks?

Jeg har fået til opgave at finde ud af, om noget *meget* gammelt data på 5.25 floppy diske kan blive reddet.

(Altså en disk ligesom http://pics.mobygames.com/images/covers/large/1225293891-00.jpg)

Jeg tænker, om der findes enten et sted i Danmark hvor de specialiserer sig i den slags, eller om der ikke findes en eller anden form for ekstern USB-tingest som kan tage en diskette ind.

Jeg har prøvet at søge lidt på det, men uden held. Tror ikke helt, at jeg ved hvad jeg skal søge efter.

På forhånd tak,
OH
Avatar billede onlinehero Nybegynder
19. august 2014 - 20:38 #2
@store-morten har du rent faktisk kigget på den søgning for at se om der er et 5.25 inch floppy drev der? For jeg kan ikke se det.
Avatar billede thov Forsker
19. august 2014 - 21:28 #3
Send dem til mig sammen med en USB-stick, så fixer jeg det for dig.
Jeg har drev til det, det springende punkt er bare om computerens bundkort har tilslutningen.
Der er ihvertfald 1, 44 mb 3, 5" tilslutning og kabler har jeg vistnok også.
Avatar billede Blueeyez Mester
19. august 2014 - 22:03 #4
Er det ikke almindelige disketter blot?
Avatar billede thov Forsker
19. august 2014 - 22:56 #5
Diskettens historie går fra 8" over 5,25" til 3,5".
De to første var bløde og bøjelige.
Den sidste var i et hylster af hård plast.
Avatar billede onlinehero Nybegynder
09. oktober 2014 - 16:27 #6
@thov det lyder godt. Har du en email eller en hjemmeside eller noget, hvor jeg kan se dine kontaktoplysninger?
Avatar billede onlinehero Nybegynder
09. oktober 2014 - 16:27 #7
Og læg venligst et svar. Det var en fejl at mit indlæg blev lavet som svar.
Avatar billede thov Forsker
10. oktober 2014 - 11:22 #8
Desværre er det eneste tilbageværende et floppydrev.
Alt andet, incl. to desktop computere, er gået til storskrald.
Jeg har solgt huset og flytter til noget mindre, så mere end et par bærbare computere, får jeg ikke plads til.

Floppydrevet lever på lånt tid :-(