Avatar billede Michael17500 Nybegynder
20. august 2014 - 10:18 Der er 6 kommentarer

Java vil ikke starte installation

Hej

Håber der er nogle der kan hjælpe mig. Når jeg vil installere den nye java opdatering javasetup7u67, kommer der en meddelelse frem som hedder kontrol af brugerkonti hvor der står om jeg vil tillade Oracle til at lave ændringer på computeren. Da jeg klikker ja som man normalt gør sker der ikke noget. Den vil altså ikke starte op. Har også prøvet og downloade den offline version, men den vil stadig ikke starte selve installationen op.

Har Windows 8 og bruger IE.

Håber virkelig der er nogle der kan hjælpe mig. :(

Michael
Avatar billede claes57 Ekspert
20. august 2014 - 10:36 #1
offline - du skal hente både 32 og 64bit versionen.
win8 kan nogle gange ødelægge installationer for sig selv (der hænger en installation fra tidligere). Det kan rettes op med http://www.tweaking.com/content/page/windows_repair_all_in_one.html
Avatar billede Michael17500 Nybegynder
21. august 2014 - 08:56 #2
Hej Claes

Beklager den sene udmelding. Jeg har prøvet og bruge den der repair Tool, men når jeg sætter den i gang går den i stå næsten med det samme. ?? hvad kan skyldes dette?

Det skal siges at min computer er mindre end et år gammel og derfor burde det ikke være dens alder der er noget galt med.
Avatar billede claes57 Ekspert
21. august 2014 - 09:08 #3
prøv igen, og start forinden jobliste/ydelsesmåler (Ctrl+Shift+Esc), så du kan se, om cpu arbejder. Nogle gange kan rep gå lidt i stå mens den tjekker en større fil - men normalt kører den videre efter lidt tid.
Avatar billede Michael17500 Nybegynder
21. august 2014 - 09:42 #4
Den står som 0% i cpu brug ??
Avatar billede claes57 Ekspert
21. august 2014 - 10:54 #5
noget er galt i opsætning. Den kan ikke installere, og ikke rette i opsætning.

Jeg har ikke andre forslag end backup af data/opsætning via windows let overførsel til en ekstern harddisk, gendannelse til fabriksstandard, og indlæsning af data/opsætning igen via let overførsel.
Du vil skulle geninstallere alle de programmer, du har på maskinen, så tjek cd'er og licenskoder før du går i gang med det.
Avatar billede Michael17500 Nybegynder
21. august 2014 - 11:52 #6
Okay

Tusind tak for hjælpen.