Avatar billede reneblakoe Juniormester
25. august 2014 - 10:40 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

HVordan får jeg lyd ind i min PC?

Hej.

Jeg har en gammel Dell computer, som jeg gerne vil benytte til at optage lyd på.
Det handler om, at jeg gerne vil kunne indspille guitar og sang på den sammen med mit barnebarn.
jeg har Audacity som program til at optage med, og det fungerer fint. Mit problem er at det signal, der kommer ind i computeren er meget svagt.Hvordan kan dette signal gøres kraftigere?
Avatar billede sonalias Seniormester
25. august 2014 - 11:14 #1
Du bruger en forforstærker, evt din rigtige guitar forstærker. Et almindeligt PC lydkort er ikke lavet til passive mikrofoner som en guitar er.
Avatar billede sonalias Seniormester
25. august 2014 - 11:15 #2
*Hvis du bare skruer op for signalet ved at booste det i Audacity vil du opleve en meget dårlig kvalitet da signalet simpelthen er for mangelfuldt.
Avatar billede reneblakoe Juniormester
25. august 2014 - 16:51 #3
Hej Sonalias.

Det er præcist hvad jeg har oplevet med Audacity.
Mht. guitarforstærkeren skal jeg benytte den udgang der er beregnet til hovedtelefoner eller den til højtaleren?
Og hvad med sangen her har jeg ligeledes problemer med at signalet er meget lavt.
Avatar billede sonalias Seniormester
25. august 2014 - 17:27 #4
Sangen skulle gerne være nogenlunde høj, antaget det er en aktiv mikrofon. Er det bare en gammel en fra skuffen er det nok samme problematik, er det det samme hvis du bruger den indbyggede i bærbaren?
Du skal bruge outputtet til hovedtelefoner hvilken bør give det højeste lydniveau. Hvordan har du forresten koblet både guitar og mikrofon til ? Mener du den indbyggede?
Avatar billede reneblakoe Juniormester
25. oktober 2014 - 13:12 #5
HEJ Sonalias.
BEklager at jeg har været noget langsom med at svare.
Tak for hjælpen det virkede.
Hvordan giver jeg dig point er der noget med at du skal sende mig et svar og at jeg så giver point i den forbindelse.