Avatar billede gertLundberg Juniormester
28. august 2014 - 14:11 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke starte Win7 op normalt, efter diagnosticeret start

Jeg har et problem med min PC, jeg kan ikke højreklikke på skrivebordet uden at windows explorer genstarter, jeg har så efter at have studeret div. steder her på siden, forsøgt at løse problemet ved at starte i diagnosticeret start, og i fejlsikret tilstand, men uden at finde frem til fejlen.
Jeg har forud for dette også kørt systemgendannelse men også uden at problemet forsvandt.
Nu er det bare sådan, at efterfølgende kan jeg ikke starte op i normal tilstand, i msconfig står der godt nok at den er i normaltilstand, men mit skrivebord kan kun vise Windows klassisk og jeg kan ikke vælge andre opsætninger. Samtidig, starter der slet ingen tjenester op, så jeg kan hverken gøre det ene eller andet for at prøve at køre en diagnosticering af hverken det ene eller andet.
Jeg håber at nogen kan give mig et hurtigt svar.
HJÆLP!!
Avatar billede PrOz Nybegynder
28. august 2014 - 14:26 #1
Det lyder som en formatering den der desværre :(
Avatar billede poko1 Ekspert
28. august 2014 - 14:36 #2
Kan du gå i start programmer tilbehør? højreklik på Commandopromt kør som administrator og indsæt denne linje

Net user administrator /active:yes

når du er inde så tryk på Windows tasten + R indsæt denne linje

sfc /scannow
Avatar billede gertLundberg Juniormester
28. august 2014 - 14:46 #3
Jeg kan ikke få den til at køre, da jeg får denne meddelelse: Windows resourcebeskyttelse kunne ikke starte reparationstjenesten
Avatar billede poko1 Ekspert
28. august 2014 - 15:00 #4
Har du logget af og på igen som Administrator?
Avatar billede gertLundberg Juniormester
28. august 2014 - 16:01 #5
Jeg har nu også fået et andet problem, på hardware, så nu har jeg besluttet at når hardwaren er repararet, så må jeg bare igang med en formattering og geninstallation af hele systemet.