Avatar billede lazer13 Nybegynder
03. september 2014 - 21:35 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

ACER Aspire TC-105 kan dårlig afvikle "Wildstar" og "ESO". Kan det virkelig passe? se specs.

Jeg har lige købt en ACER Aspire TC-105 til fruen. med specs:

Acer Aspire TC 105 stationær computer med en AMD A10 Quad-Core processor, 12 GB RAM, et dedikeret grafikkort og 2 TB SATA-harddisk - effektiv desktop til let gaming og problemfri multitasking.
Varenr.: ACDTSRFEQ008 •AMD A10 Quad Core processor
•AMD Radeon R5 235 / 2 GB dedikeret grafik
•12 GB RAM / 2 TB SATA HDD

Kan det virkelig passe at den hakker sig igennem både spillet "Wildstar" og "Elder scrolls online" ???
Jeg har fjernet næsten alle andre præinstallerede programmer, næsten intet andet kører på den. Desuden er den fuldt opgraderet med Windows 8,1 64 bit....
Avatar billede chalde Seniormester
04. september 2014 - 08:05 #1
Grafikkortet hører til i den laveste ende af skalaen.
At den har et dedikeret grafikkort, behøver ikke at betyde at det er godt. Så ja, det kan sagtens passe at den hakker og hoster gennem de spil.
Som der står "let gaming". Det kan reelt sagtens betyde "facebook-spil" eller lign.

Prøv evt: http://www.systemrequirementslab.com/

De krav jeg kan finde frem for wilstar er som minimum et HD3850:
http://wildstar.gamepedia.com/System_Requirements

Tager man et hurtigt kig, så performer dit ringere end et HD3850:
http://www.videocardbenchmark.net/gpu.php?gpu=Radeon+HD+3850
http://www.videocardbenchmark.net/gpu.php?gpu=Radeon+R5+235

For Elder Scrolls, er minimumskravne et HD2600.
Her performer dit en anelse bedre, men der er stadig tale om absolut minimum (altså, at spillet kan starte, ikke nødvendigvis at det kan spilles tilfredsstillende): http://www.videocardbenchmark.net/gpu.php?gpu=Radeon+HD+2600+PRO&id=572

Du kan forsøge at sætte opløsning og detaljegrad længere ned i spillene og se om det gør en forskel. Men hvis du vil have bedre ydelse i dem, så kommer du nok ikke uden om at skulle investere i et andet grafikkort.
Avatar billede lazer13 Nybegynder
04. september 2014 - 08:24 #2
Vi bytter maskinen til en bedre idag. Vi spurgte netop om en der kunne køre de spil gnidningsfrit. Og de andre specs den maskine har, virkede meget imponernende, så jeg glemte at hæfte mig ved selve grafikkortet. Dang jeg er skuffet.
Tak for svar. Skriv en besked mere Chalde, så jeg kan acceptere den som et svar, så du får points. du har fortjent dem. :)
Avatar billede chalde Seniormester
04. september 2014 - 09:05 #3
Ingen point til mig tak :)
Avatar billede lazer13 Nybegynder
03. oktober 2014 - 10:56 #4
Vi købte en anden pc til fruen, tak for tilbagemeldinger.
Da ingen vil have pointsne, så opretter jeg dette som spørgsmål, og tager dem retur.
Tak for gavmildheden.
Lars