06. september 2014 - 13:39 Der er 1 løsning

MS Force Feedback på Windows 7 64bit.

Hej

Dette er et spørgsmål, der har floret på nettet de sidste 10 år eller mere.

Jeg har et gammelt Micro Soft Sidewinder Force Feed Back joystick, med game port.
Og jeg har en PC med både PCI og PCIe slots.
Den kører Windows 7 64 bit.

På min gamle XP maskine brugt jeg et Creative CT5803, lydkort med game port, jeg kan bare ikke finde et Windows 7 driver til det, så jeg har ikke nogen lyd på.
Jeg har ikke testet om joysticket virker.

Jeg kan godt finde Gameport til USB convertere, bar ikke nogle der understøtter Force Feedback, og da slet ikke nogle der understøtter Sidewinderen.

Det jeg har brug for er:
1. en Windows 7 (64 bit) driver til det gamle lydkort
Eller
2. Et kort PCI eller PCIe med gameport der virker under Win 7.
Eller
3. En Game port til USB converter der virker med Sidewinderen.
Eller
4. Et godt alternativ til Sidewinderen.

Hvis der ikke er en løsning, må jeg jo holde liv i den gamle XP kasse, bare for at spille Combat Flight Simulator 1, 2 og 3 :D

pft
Den gamle Kanin
05. december 2014 - 13:37 #1
Lukker