Avatar billede janni66 Nybegynder
08. september 2014 - 21:09 Der er 2 kommentarer

Kan 2 forskellige styresystemer på stationær bruge samme antivirusprogram

Har en stationær PC der var XP installeret i forvejen.
Ville installere Win7, det lykkedes også, men når computeren
starter op får man mulighederne for at vælge nedenstående::

- Tidligere version
- Windows 7

Hvis jeg vælger at skifte mellem 2 styresystemer, kan jeg så bruge
samme antivirusprogram til begge?

Med venlig hilsen

Janni Poulsen
Avatar billede 220661 Ekspert
08. september 2014 - 21:17 #1
Nej det kan du ikke, da der ikke er henvisning til det i Windows 7's registreringsdatabase, og derved vil programmet ikke starte op.
Og selvom du evt kan starte programmet, vil du ikke kunne få lavet en opstart henvisning, som kan bruges når Windows 7 starter op igen.
Fil struktueren på XP og Windows 7 er også vidt forskellig fra hinanden, så det vil ikke komme til at fungere.
Avatar billede Slettet bruger
08. september 2014 - 23:32 #2
Men du kan jo installere programmet på begge OS. Hvis det er et gratis program, er der selvfølgelig ikke noget problem, men selv om det er et købeprogram, så prøv alligevel, måske bliver det accepteret fordi det er på den samme computer, d.v.s. samme Ip adresse på nettet?