Avatar billede peacemaker Nybegynder
18. august 2001 - 15:58 Der er 9 kommentarer

Nyt vindue

Hej

Jeg bruger følgende kommando til at lave mouseover og link på en hel række i en tabel... problemet er bare at jeg gerne vil have åbnet linket i et helt nyt vindue....
<tr bgcolor=\"#FFFFFF\" onMouseOver=\"co(this,\'in\');\" onMouseOut=\"co(this,\'out\');\" onClick=\"location.href=\'whatever.html\';\">
Avatar billede milpoer Nybegynder
18. august 2001 - 16:02 #1
du skal sætte target=\'_top\'

Avatar billede Slettet bruger
18. august 2001 - 16:04 #2
<script>
<!--
funktion abnVindue(url1) {
window.open(url1,\'mitvindue\')
}
Og så din onClick:
<tr bgcolor=\"#FFFFFF\" onMouseOver=\"co(this,\'in\');\" onMouseOut=\"co(this,\'out\');\" onClick=\"abnVindue(\'whatever.html\');\">
Avatar billede sevelsted Nybegynder
18. august 2001 - 16:29 #3
Du kan da bare skrive :

<a href=\"whatever.html\" target=\"_blank\">
<tr bgcolor=\"#FFFFFF\" onMouseOver=\"co(this,\'in\');\" onMouseOut=\"co(this,\'out\');\"></tr></a>

Så skulle det være der.....
Avatar billede peacemaker Nybegynder
18. august 2001 - 16:38 #4
phoenixv vil det også virke når jeg har flere rækker i min tabel som skal have forskellige links?
Avatar billede yallah Nybegynder
18. august 2001 - 16:56 #5
hmmm

sådan her
<script>
funktion abnVindue(url1)
{
window.open(url1,\'_blank\')
}
</script>
<tr bgcolor=\"#FFFFFF\" onMouseOver=\"co(this,\'in\');\" onMouseOut=\"co(this,\'out\');\" onClick=\"abnVindue(\'whatever.html\');\">

Avatar billede peacemaker Nybegynder
18. august 2001 - 17:05 #6
den laver en fejl... der mangler et ; et eller andet sted
Avatar billede fireworld Nybegynder
18. august 2001 - 17:15 #7
prøv bag window.open(url1,\'_blank\');
Avatar billede fireworld Nybegynder
18. august 2001 - 17:16 #8
altså bare ændre det til

window.open(url1,\'_blank\');
Avatar billede roenving Novice
18. august 2001 - 19:15 #9
>>peacemaker 18/08 2001 16:38:19
Ja, så bliver det:

<script>
<!--
funktion abnVindue(url1) {
window.open(url1,\'mitvindue\')
}
Og så din onClick:
<tr bgcolor=\"#FFFFFF\" onMouseOver=\"co(this,\'in\');\" onMouseOut=\"co(this,\'out\');\" onClick=\"abnVindue(\'whatever1.html\');\">
<tr bgcolor=\"#FFFFFF\" onMouseOver=\"co(this,\'in\');\" onMouseOut=\"co(this,\'out\');\" onClick=\"abnVindue(\'whatever2.html\');\">

...
osv. ,-)