Avatar billede Mia_J Nybegynder
22. september 2014 - 11:41 Der er 3 kommentarer

gammel hd i ny stationær

Hej

Da jeg står for at skulle flytte til udlandet og er i gang med en kraftig minimering af mit indbo har jeg et spørgsmål.

Kan jeg tage harddisken ud af min stationære pc, købe en ny pc når jeg er flyttet og sætte min gamle hd i den (som primær hd)?
Hvad skal jeg i så fald kigge efter på min nuværende pc og hvad skal jeg kigge efter på den nye?
Jeg vil nødig til at starte forfra med noget nyt da alt hvad jeg bruger jo ligge på den gamle hd.
22. september 2014 - 12:13 #1
Generelt: Hvilket Styresystem ?

---

Hvis det er M$ Windows vil det ikke gå godt ... Hardware/Chipsæt/driver/... er sansynligvis noget helt andet / nyt .. og det vil din gamle HD's Windows (?) ikke kunne finde ud af !!!

Du kan sansynligvis godt sætte den gamle HD som SLAVE og der fra finde/bruge dine EGNE data ... men diverse PROGRAMMER skal 100% geninstalleres på det nye system (Windows ?)
Avatar billede Mia_J Nybegynder
22. september 2014 - 12:25 #2
Jeg har Vista.

Jeg har ikke så meget glæde af mine egne filer/data da de jo nemt kan flyttes, det er diverse programmer jeg har brug for som de er nu.
Avatar billede sonalias Seniormester
22. september 2014 - 12:56 #3
Jeg har haft held af det med Windows 7, men tvivler lidt på Vistas egenskaber til at tilpasse sig, du kan give det et forsøg herhjemme, men det sikrer ikke at det vil virke med en ny kombination af hardware i udlandet.