Avatar billede code Nybegynder
24. september 2014 - 10:36 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Opfatter USB pen som harddisk

Hej,

jeg har købt en Sandisk 16GB USB pen som var planen bla. at bruge til at installere Windows fra da den jeg havde kun var på 3,6gb og derfor ikke stor nok til fx windows 8.

Problemet er bare at den i windows ikke bliver registreret som en usb nøgle (flytbar disk), men som en lokal harddisk?

Kan man ændre noget så den opfanger den som, det den egentlig er?
Avatar billede supportsiden Professor
24. september 2014 - 13:32 #1
Det er vel egentlig irellevant. Du skal alligevel klargøre den til at være boot-bar for at kunne installere Windows fra den.

I din BIOS er der sikkert en indstilling der siger at PC'en skal behandle USB lager som var det en harddisk.

Det der er vigtigt er om du kan vælge den som boot enhed i BIOS eller under opstart (ofte tryk F12)
Avatar billede code Nybegynder
24. september 2014 - 17:03 #2
Windows 7 USB DVD Download Tool - vil bare ikke anerkende til den at jeg kan lave en bootable usb på den. Men på mine "almindelig" usb penne kan den godt ?
Avatar billede 220661 Ekspert
24. september 2014 - 19:33 #3
Har du prøvet Rufus?
http://www.eksperten.dk/guide/1616
Avatar billede code Nybegynder
24. september 2014 - 23:12 #4
Det var bare hvad der skulle til for det virker ;) kom med et svar :D
Avatar billede 220661 Ekspert
25. september 2014 - 20:03 #5
Det var godt :-)