Avatar billede hnteknik Novice
24. september 2014 - 14:08 Der er 1 løsning

Interior Color painting af chart i 2010(VB7) versus 2003 (VB6)

Jeg farver barcharts i en bestem farve efter værdien:
Dette kører fint som nedenstående i Excel 2003 (VB6)men hvordan klares det i 2010 (VB)?

#If VBA7 Then
    Const VBATest = "VBA7"
#Else
  Const VBATest = "VBA6"
#End If

Private Sub Worksheet_Calculate()
If VBATest = "VBA6" Then
color_chart
Else
?????
End If
End Sub

Public Sub color_chart()
Dim cIt As Integer
Dim sIt As Integer
Dim pIt As Integer

Dim seriesArray() As Variant

For cIt = 1 To ActiveWorkbook.Sheets("OVERALL").ChartObjects.Count
    For sIt = 1 To 2
        seriesArray = ActiveWorkbook.Sheets("OVERALL").ChartObjects(cIt).Chart.SeriesCollection(sIt).Values
        With ActiveWorkbook.Sheets("OVERALL").ChartObjects(cIt). _
              Chart.SeriesCollection(sIt).DataLabels.Font
            .Name = "Arial"
            .FontStyle = "Italic"
            .Size = 8
            '.Bold = True
            .ColorIndex = 3 ' rød
            '.Strikethrough = False
            '.Superscript = False
            '.Subscript = False
            '.OutlineFont = False
            '.Shadow = False
            '.Underline = xlUnderlineStyleNone
            .Background = xlAutomatic
        End With
        For pIt = 1 To UBound(seriesArray)
            Select Case Round(seriesArray(pIt), 1)
            Case Is >= 5
                ActiveWorkbook.Sheets("OVERALL").ChartObjects(cIt). _
                  Chart.SeriesCollection(sIt).Points(pIt).Interior.Color = RGB(0, 128, 0)

            Case 3 To 5
                ActiveWorkbook.Sheets("OVERALL").ChartObjects(cIt). _
                  Chart.SeriesCollection(sIt).Points(pIt).Interior.Color = RGB(204, 255, 204)

            Case Else
                ActiveWorkbook.Sheets("OVERALL").ChartObjects(cIt). _
                  Chart.SeriesCollection(sIt).Points(pIt).Interior.Color = RGB(255, 255, 153)

            End Select

        Next pIt
    Next sIt
Next cIt

End Sub
Avatar billede hnteknik Novice
08. november 2014 - 09:06 #1
lukker spg, løste det på anden vis