Avatar billede jemardkk Nybegynder
27. september 2014 - 11:10 Der er 1 kommentar

Hvordan kan jeg konvertere macro til .exe file

Hej venner

Via vba har jeg skrevet en makro som kort fortalt gemmer data (en rapport) fra en hjemmeside på mit c drev .. makroen kører automatisk hver 30 minut da der kommer nye data som skal hentes og gemmes.
Makroen virker ved at vise en userform hvorpå jeg kan se hvilken rapport der er gemt .. På denne userform er der en knap som manuelt kan sætte gang i makroen hvis dette er nødvendigt.

Da det kun er nødvendigt for mig at se userformen og IKKE hele excelarket har jeg lavet en .vbs som kører makroen uden at excelarket vises og dette virker næsten perfekt.

Desværre oplever jeg få problemer ved at have denne makro kørende i excel såsom "save as" ved lukning og at excel forsøger at åbne nye excelark i dette skjulte excelark (f.eks hvis jeg dobbeltklikker på et link).
Jeg kan selvfølgelig komme forbi disse problemer men det virker lidt som nødløsninger på en ikke helt perfekt løsning.

Jeg ved det er muligt at lave en .exe fil som kan gøre ovenstående noget nemmere og det er her mit spg kommer ind ..

Hvordan kan jeg få konverteret min kode til en .exe file.
Hvor kan jeg finde hjælp til dette og hvilke programmer skal jeg bruge.
Avatar billede claes57 Ekspert
27. september 2014 - 13:11 #1