Avatar billede Helbo-DK Juniormester
02. oktober 2014 - 15:28 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Tilgå website via XAMP

Hej Eksperter

Jeg har skiftet WAMP ud med XAMP.
Det hele er sat op, men det eneste jeg mangler er, at finde ud af hvordan jeg tilgår websites på min lokale maskine når jeg sidder på den.

Via WAMP kunne man skrive LOCALHOST i adresselinjen, hvorefter der kom en liste op med de sider man har oprettet, så man kunne gå ind og se dem.
Dette kan jeg ikke finde i XAMP. Nogle som har en idé?

Windows 8.1
XAMP 1.8.3
Avatar billede claes57 Ekspert
02. oktober 2014 - 16:32 #1
i xampp-mappen er en xampp-control.exe - kør den, og start php og mysql. Så er systemet startet, og localhost virker. Localhost går så til undermappen xampp/htdocs, hvorfor dine sider skal ligge der(under).
Når du er færdig med xampp, så kan du stoppe motor via samme xampp-control.exe (jeg har genvej til den liggen fast i processlinjen af samme årsag).
Avatar billede Helbo-DK Juniormester
08. november 2014 - 20:02 #2
Takker claes57, det hjalp. Smid svar og du får point.
Avatar billede claes57 Ekspert
08. november 2014 - 20:13 #3
bare luk selv