Avatar billede PapaDoc Nybegynder
08. oktober 2014 - 22:31 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

ios 8: Er nedgradering til ios 7 mulig?

Hej eksperter,

Jeg har en (ældre) iPhone 4S, som for nyligt er blevet opdateret med ios 8.02. Kombinationen af ældre telefon og nyt ios er dog ikke for god, og telefonen er efter opdateringen blevet mærkbart langsommere i reaktion og afvikling af app. Telefonen er derfor nu mere til frustration end nytte.

Jeg ønsker derfor at downngradere, men nåede desværre ikke at nedgradere til ios 7 inden "vinduet" lukkede. Jeg har siden gendannet telefonen som ny, uden at dette har hjulpet.

Er der andre alternative måder at nedgradere på til ios 7 på? Eventuelt ved jailbreak?
Avatar billede bufli Mester
09. oktober 2014 - 08:02 #1
Hej

Ikke at dette skal betragtes som en svar, men jeg oplevede nu, at telefonen ikke var særligt hurtig før opgradering til 8.02, men at 8.02 ikke forbedrede - og heller ikke forværrede dette.

Kan der være andre faktorer der spiller ind. Jeg ved ikke om en iPhone reagerer ligesom en PC hvis den er tæt på at være fyldt, men en PC bliver langsom i dette tilfælde, så måske kunne det hjælpe at se på om den er meget fyldt, og evt. frigøre noget plads?
Avatar billede puggaard999 Nybegynder
09. oktober 2014 - 08:47 #2
Er rimelig sikker på at dette er muligt, det første du skal gøre er at downloade ios 7 ipsw filen her: http://www.felixbruns.de/iPod/firmware/

Derefter tilslutter du dit iDevice (iPhone, iPod, iPad) åbner itunes og på Windows holde du shift knappen nede og klikker på gendan, derefter vælger du ipsw'en og så skulle det gerne virke.

P.S. På MacBook er det alt knappen der skal holdes nede når der klikkes på gendan.

Prøv dette og vend tilbage til mig
Avatar billede puggaard999 Nybegynder
09. oktober 2014 - 08:53 #3
Og hvis det ovenstående ikke virker, så skal du slukke dit iDevice, og derefter holder du sluk knappen nede i 3 sekunder, så begynder du at holde hjem knappen nede, mens du stadig holder sluk knappen nede (på samme tid), dette gør du i 10 sekunder, så slipper du sluk knappen, og holder fortsat hjem knappen inde igen i et par sekunder, så skulle den gerne være faldet helt i søvn, derefter sætter du den til din computer igen, så skulle itunes gerne sige at dit iDevice er under gendannelse. Så gentager du bare det der står i svaret ovenover^
Avatar billede PapaDoc Nybegynder
09. oktober 2014 - 13:55 #4
#1:
Telefonen begyndte at reagere langsomt straks efter den oprindelige opdatering til ios 8. Jeg havde håbet, at opdatering til ios 8.02 ville løse det, men nej. Og telefonen er som nævnt gendannet som ny. Det er gjort via itunes, og i denne forbindelse blev al musik, billeder og app slettet, og jeg har nu ingen musiknumre, få billeder og kun halvdelen af de app, som jeg havde før opdateringen.

#2:
Jeg har downloadet ios 7.1.2 til iPhone 4S, og er kommet så langt at vælge den fil, der skal gendannes fra. Men får umiddelbart herefter beskeden, at

"din iphone kunne ikke gendannes (fejl 3194).

Kan det tænkes, at jeg skal afinstallere nuværende udgave af itunes, nemlig 11.4.0.18, og installere en ældre udgave? I så fald, hvilken?
Avatar billede buttwipe Juniormester
10. oktober 2014 - 13:48 #5
Nej, det kan ikke lade sig gøre at få iOS 7 igen. Det er kun ca. en uges tid efter lanceringen af en ny version af iOS, at det kan lade sig gøre. Denne gang varede det lidt længere, fordi der var lidt problemer med iOS 8.

Hvis du bruger en tidligere version af iTunes, tvivler jeg på at den kan se en iPhone med iOS 8. Det eneste du så kan gøre er at opgradere iTunes til den nyeste version og så er du lige vidt.
Avatar billede PapaDoc Nybegynder
10. oktober 2014 - 18:58 #6
#5:
Ja, det var muligt at nedgradere inden for en lille uges tid, medens der var det såkaldte signing window.

Men så vidt jeg kan forstå, er det muligt at nedgradere - også fra ios 8 - ved jailbreak af telefonen. Det er der i hvert fald flere YouTube videoer, der viser. Men jeg støder blot ind på det problem nu, at jeg får fejl 3194, når jeg forsøger at gendanne iPhone fra ipsw-filen - og denne fejl kan jeg ikke løse. Jeg har forsøgt at indsætte "127.0.0.1 gs.apple.com" i host-filen, som der foreslås andre steder på nettet, men det har ikke hjulpet.
Avatar billede buttwipe Juniormester
10. oktober 2014 - 19:11 #7
Mig bekendt er det ikke muligt at lave jailbreak på iOS8 endnu?
Avatar billede PapaDoc Nybegynder
11. marts 2015 - 21:08 #8
Intet svar.