Avatar billede Morten_Jepsen Juniormester
10. oktober 2014 - 18:50 Der er 11 kommentarer

reference til kolonne på andet ark

Hej Eksperter.

Jeg synes ikke rigtigt jeg kan finde en løsning på dette, her i forum.

Jeg har et kalkulationsprogram der kan generere en Excel-fil, og gør det ens hver gang, jeg vil så anvende denne Excel-fil til at arbejde videre med.

indholdet lægger sig automatisk på ark 1, og jeg vil derfor arbejde videre i ark 2. For at min mission kan lade sig gøre, skal jeg automatisk have det indhold der lægger sig i ark 1, kolonne B, til at lægge sig i ark 2, kolonne D.

håber på hjælp :-)

/Morten
Avatar billede kabbak Professor
10. oktober 2014 - 18:53 #1
Vis lige koden så ser jeg på det
Avatar billede Morten_Jepsen Juniormester
10. oktober 2014 - 18:55 #2
Hej Kabbak

Jeg har ingen kode, fundet jeg kunne anvende.

/Morten
Avatar billede kabbak Professor
10. oktober 2014 - 19:08 #3
kan du ikke bare kopiere kolonne B i ark1 og så sætte det ind i kolonne D ark2
Avatar billede Morten_Jepsen Juniormester
10. oktober 2014 - 19:15 #4
Det er en løsning.

Jeg vil bare gerne at det sker "automatisk", således at jeg kan kopiere fremtidige udtræk ind i en kopi af denne fil, og så har jeg de info jeg skal arbejde videre med, med det samme.

Jeg skal have indholdet af 8 kolonner fra et ark til et andet, og da de lægger sig samme sted hver gang, vil det være et stærkt værktøj i den videre databehandling.

/Morten
Avatar billede Docthomassen Juniormester
10. oktober 2014 - 19:27 #5
Gå til ark2
i celle D1 skriver du:
='Ark1'!B1

Kopier derefter celle D1 ned i hele kolonnen.

Nu lægges Kolonne B (ark1) automatisk over i kolonne D (ark2)
Avatar billede bjarnehansen Seniormester
10. oktober 2014 - 19:30 #6
hvis vi kunne se ark ville det måske være lettere at hjælpe.
Avatar billede Morten_Jepsen Juniormester
10. oktober 2014 - 20:25 #7
Hej Anderthomassen

Det virker kun en gang, det skal jo netop være sådan at når man har et nyt projekt, kopieres det til ark 1 i en kopi af det oprindelige, og de nye data vises så på ark 2 uden at man skal gøre mere.

bjarnehansen

Hvordan uploader jeg arket hertil?

/Morten
Avatar billede bjarnehansen Seniormester
10. oktober 2014 - 21:19 #8
du kan bruge gratisupload.dk
og så ligge linket her på sidden.
Avatar billede Morten_Jepsen Juniormester
10. oktober 2014 - 21:23 #9
http://gupl.dk/715010/

Smart :-)

/Morten
Avatar billede Docthomassen Juniormester
12. oktober 2014 - 06:48 #10
Kan ikke downloade din fil!
Avatar billede bjarnehansen Seniormester
12. oktober 2014 - 07:22 #11
det virker her ..