Avatar billede Mutin Nybegynder
11. oktober 2014 - 14:21 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Windows 8 vil ikke starte

Hej folkens.

Min computer ville ikke starte op i morges.

Den sædvanlige loading screen kører i en evighed, og efter et stykke tid står der så "forbereder automatisk reparetion".. men der sker ikke andet end at den genstarter og samme process sker igen.

Jeg har prøvet at starte op i safemode ved at trykke Shift + F8 men sker ikke noget.

Det lykkedes mig at komme ind i bios ved at spamme en masse taster, men vidste ikke rigtig hvad jeg skulle gøre derinde.

Det er windows 8 og der hørte ikke nogen recovery cd med da jeg købte computeren
Avatar billede Mutin Nybegynder
11. oktober 2014 - 15:38 #1
Glemte at sige det er en stationær.
Avatar billede 220661 Ekspert
11. oktober 2014 - 16:04 #2
Under der hvor den skriver automatisk reparation, har du mulighed der for at gå ud i en menu hvor du har andre muligheder?

Hvis ikke kunne jeg måske frygte du skal have noget du kan boote på som du kan reparere fra. Kender du en der har en windows 8 cd samme version som din kunne det måske afhjælpe problemet. Herinde kan man nemlig lave en sustemgendannelse tilbage til en dato hvor computeren virkede.
Hvordan lukkede du den ned sidst du brugte den? Skulle den lave en opdatering af systemet?
Avatar billede Mutin Nybegynder
11. oktober 2014 - 16:28 #3
Nej desværre kan jeg ikke det. Den skriver bare "forbereder automatisk reparetion" og så bliver skærmen sort i nogen minutter og den genstarter.

Jeg ved jeg har windows 8 64bit, men findes der flere versioner indenfor det?

Jeg lukkede den ned som jeg plejer ved at trykke på start menu(har installeret sådan en) og luk computeren.
Avatar billede 220661 Ekspert
11. oktober 2014 - 16:29 #4
Har du noget usb udstyr i den måske forsøger at boote på?
Avatar billede Mutin Nybegynder
11. oktober 2014 - 16:31 #5
Nej slet ikke..
Avatar billede 220661 Ekspert
11. oktober 2014 - 16:47 #6
Hvad hedder din pc?
Avatar billede 220661 Ekspert
11. oktober 2014 - 17:28 #7
Har du licenskoden på skrift, skulle man kunne hente en version af Windows her: http://www.intowindows.com/download-windows-8-iso-from-microsoft-using-product-key/
Avatar billede Mutin Nybegynder
12. oktober 2014 - 12:08 #8
Så virker den igen.

Jeg downloadede windows via torrent og lagde det på en usb stick.

Så fik jeg mulighed for at komme ind i automatic repair, system restore og et par andre ting, som dog ikke virkede.

Det var først da jeg fik en ven til at guide mig igennem command prompt og skrive nogen forskellige ting som gjorde at nogen filer blev repareret.

Men du skal have tak for hjælpen. Send gerne et svar så giver jeg point
Avatar billede 220661 Ekspert
12. oktober 2014 - 12:45 #9
Ja jeg regnede også med at du med et medie kunne reparere din installation.
Hermed svar.