Avatar billede ingeman Juniormester
12. oktober 2014 - 15:09 Der er 4 kommentarer

Jeg mangler det her kode i ASP

<script src="http://maps.google.com/maps?file=api&v=2&key=ABQIAAAA7j_Q-rshuWkc8HyFI4V2HxQYPm-xtd00hTQOC0OXpAMO40FHAxT29dNBGfxqMPq5zwdeiDSHEPL89A" type="text/javascript"></script>
    <!-- According to the Google Maps API Terms of Service you are required display a Google map when using the Google Maps API. see: http://code.google.com/apis/maps/terms.html -->

    <script type="text/javascript">

    var geocoder, location1, location2, gDir;

    function initialize() {
        geocoder = new GClientGeocoder();
        gDir = new GDirections();
        GEvent.addListener(gDir, "load", function() {
            var drivingDistanceMiles = gDir.getDistance().meters / 1609.344;
            var drivingDistanceKilometers = gDir.getDistance().meters / 1000;

          //document.getElementById('results').innerHTML = '<strong>Address 1: </strong>' + location1.address + ' (' + location1.lat + ':' + location1.lon + ')<br /><strong>Address 2: </strong>' + location2.address + ' (' + location2.lat + ':' + location2.lon + ')<br /><strong>Driving Distance: </strong>' + drivingDistanceMiles + ' miles (or ' + drivingDistanceKilometers + ' kilometers)';

            document.getElementById('drvdistkm').innerHTML = Math.round(drivingDistanceKilometers) + ' km';
            alert(Math.round(drivingDistanceKilometers)+'  km');

        });
    }

    function showLocation() {
        geocoder.getLocations(document.forms[0].address1.value, function (response) {
            if (!response || response.Status.code != 200)
            {
                alert("Sorry, we were unable to geocode the first address");
            }
            else
            {
                location1 = {lat: response.Placemark[0].Point.coordinates[1], lon: response.Placemark[0].Point.coordinates[0], address: response.Placemark[0].address};

                geocoder.getLocations(document.forms[0].address2.value, function (response) {
                    if (!response || response.Status.code != 200)
                    {
                        alert("Sorry, we were unable to geocode the second address");
                    }
                    else
                    {
                        location2 = {lat: response.Placemark[0].Point.coordinates[1], lon: response.Placemark[0].Point.coordinates[0], address: response.Placemark[0].address};
                        gDir.load('from: ' + location1.address + ' to: ' + location2.address);
                    }
                });
            }
        });
    }

    function DrvDistKm(adr1,adr2) {
        geocoder.getLocations(adr1, function (response) {
            if (!response || response.Status.code != 200)
            {
                alert("Sorry, we were unable to geocode the first address");
            }
            else
            {
                location1 = {lat: response.Placemark[0].Point.coordinates[1], lon: response.Placemark[0].Point.coordinates[0], address: response.Placemark[0].address};

                geocoder.getLocations(adr2, function (response) {
                    if (!response || response.Status.code != 200)
                    {
                        alert("Sorry, we were unable to geocode the second address");
                    }
                    else
                    {
                        location2 = {lat: response.Placemark[0].Point.coordinates[1], lon: response.Placemark[0].Point.coordinates[0], address: response.Placemark[0].address};
                        gDir.load('from: ' + location1.address + ' to: ' + location2.address);
                    }
                });
            }
        });
    }

    </script>
Avatar billede arne_v Ekspert
12. oktober 2014 - 15:36 #1
Hvad mener du?

Det der er JavaScript som udfoeres client side.

Det kan fint embeddes i en ASP side.
Avatar billede ingeman Juniormester
12. oktober 2014 - 16:00 #2
jeg er loop kørenede i ASP - den kalder hvergang

<%
        response.write "<script type=""text/JavaScript"">"
          response.write "initialize();"
        response.write "DrvDistKm('Adresse 45,7755','Adresse 128,8382');"
        response.write "</script>"
    %>

<div id="drvdistkm"></div>

Jeg er ikke helt skarp på det her med at kalde en Javascript function fra ASP ?
Avatar billede Slater Ekspert
12. oktober 2014 - 16:58 #3
Du kan ikke køre en Javascript-funktion fra ASP, da de to ting køres på helt forskellige tidspunkter.

Det andet forstår jeg ikke.
Avatar billede claes57 Ekspert
12. oktober 2014 - 18:29 #4
hele den kode du mangler skal du, der hvor du skriver Head-data, banke ind. Så det er langt tidligere i din asp-kode, at dette lige skal ind en gang. Se hvor <head> skrives - lige derefter kan du køre denne kode ind.