Avatar billede enerzie12 Nybegynder
16. oktober 2014 - 18:27 Der er 3 kommentarer

ITX system vil ikke længere starte - tidligere haft problem.

Info:

4690k
Asrock itx z87
8 gb G.skill sniper. 1866 MHz (har aldrig fået bundkortet til at acceptere mere end 1600 :s )
msi 770 gtx
Corsair cs650m (modulær guld)
Windows 7 - 64 bit.

Problemet.

Vi har en samlet maskine, der i begyndelsen genstartede uden advarsel (psuen shutter ned, og starter derefter op igen) .. Vi løste problemet ved at pille én ram blok fra, dog kom problemet igen et godt stykke tid efter. Nu er den så gået helt død. Med det mener jeg at pcen slet ikke vil starte op.. Den bliver ved med at tænde/slukke insta - jeg mistænker selvfølgelig PSU'en, og forsøger mig med en anden i morgen (vi skulle nok ha gjort det for længe siden, men problemet var så ustadigt, og ingen tegn på hvad der trickede den, at det kunne være en længere varende proces)

Nogen der har hørt/oplevet noget lignende, som kan rådgive en ret så uerfaren gut som mig? Hvad koster det evt. at sende den til en "it-specialist"? er bosat i 6240 Løgumkloster
Avatar billede CRKrogh Ekspert
17. oktober 2014 - 18:42 #1
Det koster kassen at få en tekniker til at lave den slags på timebasis. Prøv i første omgang med en frisk PSU - det er før set, at f.eks. blæser i PSU'en ikke starter op, hvis det er sådan en fin sag, der kan køre helt lydløst, når den ikke belastes for hårdt. Det vil med stor sandsynlighed få den til at opføre sig skidt, når den bliver varm (hvad der som regel sker ret hurtigt).
Avatar billede enerzie12 Nybegynder
17. oktober 2014 - 19:43 #2
Jeg har forsøgt med en anden psu, andre ram, at starte den uden gpu, alt sammen uden held.. Den bliver bare ved med at starte op/lukke ned lige efter :/ mistænker bundkortet for at være defekt :)!
Avatar billede CRKrogh Ekspert
17. oktober 2014 - 21:12 #3
Prøv at fjerne alt, både RAM, CPU og grafikkort. Hvis bundkortet er ok, skal den starte op og levere en fejlkode, enten som "beep code" eller ved udlæsning på display på bundkortet, hvis det er udstyret til det. Opfører det sig præcist som tidligere, er bundkortet dødt.