Avatar billede fjorbak Seniormester
25. oktober 2014 - 12:36 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Retablering af Lenova stationær

Hej Gutter

Jeg har en Lenova stationær med Windows 7, efter den gik ned og uden at kunne genetablere med det som lå på maskinen, har jeg købt et sæt retablerings CD, jeg fik 2 sæt 1 sæt på 3 stk. med Application an drivers, og 1 sæt med Operativ system recovery.

Da maskinen blev sat til at læse fra DVD rom kørte det og den har hørt alle DVDerne i gennem, og den startede op i Windows 7 og gik i stå med teksten "intet operativ system" (ØV), nå men forfra endnu engang, denne gang kørte det hele hurtigere men med samme resultat, nu lader jeg mig ikke slå ud, så endnu en gang og den kørte nu det hele igennem endnu hurtigere, men med samme nedslående resultat.
Avatar billede poko1 Ekspert
25. oktober 2014 - 13:39 #1
Er du sikker på at den er sat til at starte op på det rigtige drev i BIOS.!
Avatar billede fjorbak Seniormester
25. oktober 2014 - 13:48 #2
Ja den er sat til at køre fra DVD drevet
Avatar billede fjorbak Seniormester
25. oktober 2014 - 13:51 #3
fik sendt for hurtigt, ja den kørte hele proceduren og startede Windows, men manglede en fil, underligt, har siden prøvet som beskrevet ;-)

Jan
Avatar billede poko1 Ekspert
25. oktober 2014 - 14:08 #4
Når du er færdig  og skal genstarte bør du fjerne alle DVD/CD fra PC og kun starte fra HDD
Avatar billede fjorbak Seniormester
25. oktober 2014 - 17:15 #5
Ja alle ting som du har beskret er naturligvis gjort, jeg tænker mere på om Hdd er formateret korrekt eller andre fiduser

Jan
Avatar billede fjorbak Seniormester
28. oktober 2014 - 11:05 #6
Ja det var som jeg regnede med en beskadiget HDD, den lagde tingene på men boot sektoren var død gad vide hvad der forsager det.
Avatar billede fjorbak Seniormester
28. oktober 2014 - 11:06 #7
Ny HDD og det virkede

Fjorbak