Avatar billede Basse25 Novice
27. oktober 2014 - 13:16 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Tekst til kolonner - Del teksten ved "v/???"

Hej
Jeg har et kundenavn og efter det står der en kontaktperson. F.eks. A/S Team Bornholm v/Steffen Larsen. Jeg vil meget gerne have skilt det ad i to kolonner, så der i den ene står A/S Team Bornholm og i den anden står der v/Steffen Larsen. Jeg har prøvet at lave "Tekst til kolonner", men her kan jeg kun vælge enten v eller / i rubrikken "Andet", så det virker ikke - Er der nogle, som har et andet bud?
Avatar billede finb Ekspert
27. oktober 2014 - 13:20 #1
Kolonne B:
=venstre(A1;find(A1;"v/")-1)
Kolonne C:
=højre(A1;A1-længde(B1)-2)
Avatar billede Basse25 Novice
27. oktober 2014 - 13:27 #2
Tak for svaret - Det virker fint:-). Jeg fandt dog også en anden løsning - Jeg søgte på v/ og erstattede det med ;. Sender du et svar, så du kan få dine point?
Avatar billede finb Ekspert
27. oktober 2014 - 15:34 #3
Det var så lidt