Avatar billede kurtmark Nybegynder
30. oktober 2014 - 19:09 Der er 3 kommentarer

PDF til Quark Express

Jeg forsøger at importere en pdf fil til Quark Express, men teksten i Quark Express ligner slet ikke formateringen i PDF filen og er derfor ubrugelig i det medlemsblad, jeg sidder og skriver.
Har nogen en forklaring og en løsning på at formateringen ændres.

Venlig hilsen
Kurt Markjava script: void(0);
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
31. oktober 2014 - 08:42 #1
Hvilken version af QuarkXPress? (Jeg kender desværre kun de ældre versioner).
Gør den det samme med alle pdf filer, eller er det kun denne ene? Har pdf filen ikke de benyttede skrifter integreret i filen (fravalgt embedded eller subsetted), vil de blive erstattet, hvis man ikke selv har de pågældende skrifter installeret.
Hvis du har adgang til Adobe Illustrator, åbn pdf filen og gem den som eps.
Jeg går ud fra, at du importerer pdf filen til et billedfelt. Hvis det er tekst, der kopieres og sættes ind, vil QuarkXPress ændre formateringen.
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
01. november 2014 - 08:58 #2
Pdf filer kan have forskellig kompatibilitet. Versionsmulighederne er: 1,3 - 1,4 - 1,5 - 1,6 og 1,7. Hvis QuarkXPress versionen har nogle år på bagen og pdf versionen er nyere, kan det tænkes, at den ikke er fuldt understøttet.
Løsning: Pdf filen åbnes med Adobe Illustrator og gemmes som version 1,4 eller som eps.
Avatar billede kurtmark Nybegynder
01. november 2014 - 17:12 #3
Tak for hjælpen. Jeg fandt ud af i Adobe at gemme pdf filen som JPEG fil, og nu fik jeg så et uforanderligt billede jeg lige kunne sætte ind og få til at passe.