Avatar billede solonox85 Nybegynder
04. november 2014 - 10:10 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Grafikkort 4 GB bruger kun 3.1?

hejsa, var lige inde på can i run it, og så at min computer kun bruger 3.1 ud af mine 4 GB grafikkort, og det synes jeg er mærkeligt, fordi spillet kræver præcis det mit grafikkort giver som er 4 GB, men når den kun bruger 3.1 som jeg synes er meget mærkeligt?

så vil lige høre om der nogen der har haft samme problem og ved hvordan man kan bruge alle sine 4 gb :)

altså det er et geforce gtx 770 4 GB fra gigabyte
Avatar billede claes57 Ekspert
04. november 2014 - 10:43 #1
det kan jo være, at firmaet inddeler kort i 1, 2 og 4gb, og 2 er jo for lidt.
Avatar billede solonox85 Nybegynder
04. november 2014 - 11:50 #2
så de sidste 0.9 må ikke bruges? hvorfor opdele, altså gør det ikke sådan at jeg kun kan bruge de 3.1 og ikke fuldt på 4 fordi det er opdelt?
Avatar billede claes57 Ekspert
04. november 2014 - 12:23 #3
du misforstår mig. Det er i beskrivelsen af produkskrav, at firmaets jounalister/marketing har vedtaget, at der findes grafikkort med 1, 2 4 gb ram. Du kan jo ikke købe et med 3,2gb ram. Og når de skal skrive hvilke kort, der kan bruges, så skriver de 4gb.
Avatar billede solonox85 Nybegynder
04. november 2014 - 12:37 #4
hvad! :D sorry den fanger jeg overhovedet ikke, man kan da godt købe grafikkort med 3 gb ram, self ikke 3.10 men derfor giver det stadig ikke mening hvorfor mit grafikkort på 4 gb kun vil bruge 3.10, altså det jo 4 GB derfor burde det jo bruge alle sammen ikke? :b
Avatar billede claes57 Ekspert
04. november 2014 - 13:00 #5
den bruger løbende det, som de kørende programmer har brug for. Hvis program ikke har brug for mere, så er der jo ingen grund til bare at fylde flere data på kortet. Men måske - hvis du kører flere programmer på samme tid, så bliver data fra begge/alle liggende på kortet, så skift mellem programmer går hurtigere.
Avatar billede solonox85 Nybegynder
04. november 2014 - 13:08 #6
okay tak for det, giv et svar for point :)
Avatar billede claes57 Ekspert
04. november 2014 - 13:31 #7
Bare luk selv.
Avatar billede solonox85 Nybegynder
04. november 2014 - 13:35 #8
oka
Avatar billede Slettet bruger
04. november 2014 - 15:27 #9
Hvis GPU-Z kan nok sige om det er 4gb ram kort. Du kan også se med det program hvor meget kortet bliver brugt.