Avatar billede brije Nybegynder
11. november 2014 - 16:23 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Problemer med Intel AC7260HMW og Windows 8.1 Pro

Jeg har på min bærbar for længe siden installeret et Intel AC7260 netværksadapter med indbygget Bluetooth 4.0. Det har virket uden problemer lige indtil nu. Af en eller anden årsag er Bluetooth-delen forsvundet fra Windows. Under egenskaber for kortet er Bluetooth slået til, men Windows kan ikke se Bluetooth-delen. Den står ikke længere listet i enhedshåndteringen og en opdatering af driverne har ikke virket. Jeg har heller ikke længere noget Bluetooth ikon liggende på proceslinjen, og når der højreklikkes på et ikon på skrivebordet, og der vælges send til, så er Bluetooth ikonet nu pludseligt ændret til ikonet for ukendt fil, og genvejen virker ikke.
Nogen der ved hvad der evt. kunne være galt? Har selv en mistanke til, at der er noget i vejen i selve Windows.
Avatar billede 220661 Ekspert
11. november 2014 - 17:37 #1
Har du forsøgt at systemgendanne tilbage til da det virkede korrekt?

Ved ikke om det virker, for er bluetooth delen defekt vil det ikke redde den.
Er det en ændring i selve systemet kan det måske få den til at virke igen ved at systemgendanne.
Avatar billede brije Nybegynder
11. november 2014 - 17:53 #2
Nej det har jeg dog ikke. For ved faktisk ikke præcist hvornår fejlen er opstået, og vil lige pt helst undgå at skulle gendanne (mister så programmer, der er bøvlede at sætte op, og som jeg bruger meget fortiden).Har dog lige opdaget, at jeg kan teste kortet i en anden bærbar. Muligvis vil det kunne fortælle mig om fejlen er på selve kortet....
Avatar billede 220661 Ekspert
11. november 2014 - 20:48 #3
Ok. Det vil være en god ide hvis det er tilfældet:-)
Avatar billede brije Nybegynder
11. november 2014 - 22:36 #4
Så fandt jeg ud af hvad problemet var. Det var desværre Bluetoothdelen, der var stået af :-( Så nu må jeg ud efter et nyt kort. Prøvede med et andet kort fra en bærbar hvor Bluetoothdelen også var en del af netkortet, da jeg startede op med denne i min bærbar fandt den Bluetooth med det samme.
Avatar billede 220661 Ekspert
11. november 2014 - 22:42 #5
Ja sådan går det nogle gange desværre :-(