Avatar billede aaroe Nybegynder
13. november 2014 - 10:53 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

oprette rulleliste

Hej,

Jeg har brug for at oprette en rulleliste, hvor værdierne forsvinder efterhånden som de bliver brugt.
Jeg har en liste med navne, disse navne skal fordeles i nogle grupper, men må kun figurer i en gruppe i hver kolonne.
hvordan får man rullelisten til at fjerne de navne man allerede har taget?
Avatar billede anedi Ekspert
14. november 2014 - 09:51 #1
Avatar billede Roehmann Nybegynder
15. november 2014 - 18:27 #2
Hej aaroe,

den rulleliste, skal det være som kontrolelement eller listevisning i en celle? Når navnene forsvinder, skal de så kunne komme igen? Og hvor mange navne?? :)
Avatar billede aaroe Nybegynder
15. november 2014 - 19:54 #3
Det var tænkt som en pulje af navne (25 stk), hvor der så skal laves 5 grupper på 5 forskellige datoer.
Hvert navn må kun være i en gruppe, i hver kolonne (dag), men skal altså dukke op igen i kolonne 2 osv.
Avatar billede Roehmann Nybegynder
15. november 2014 - 20:29 #4
Hvad mener du med: Hvert navn må kun være i en gruppe, i hver kolonne (dag), men skal altså dukke op igen i kolonne 2 osv. ?? Og er det en VBA-løsning du søger eller hvordan?
Avatar billede aaroe Nybegynder
15. november 2014 - 22:50 #5
VBA?

Jeg tænkte at Excel kunne hjælpe mig på en enklere måde at holde styr på grupper på.
Jeg har en liste med 25 navne.
På et andet regneark har jeg kolonner, hvor hver kolonne er nogle faste dage. I kolonnerne er der så 5 grupper, hvor der skal være 5 navne i hver.
Avatar billede Roehmann Nybegynder
15. november 2014 - 23:21 #6
Jeg er med så :) Laver lige en løsning til dig, har du evt. en mail så ka jeg sende dig et regneark med løsningen indbygget!
Avatar billede Roehmann Nybegynder
15. november 2014 - 23:24 #7
Altså tænker at lave en løsning, hvor du trykker på en knap, og så mixer Excel selv de 5x5 navne i tilfældig orden, hvor hvert navn kun kan optræde 1 gang i alt. Er det dét du vil ha ? :)
Avatar billede aaroe Nybegynder
15. november 2014 - 23:32 #8
Det lyder som en god løsning
kan sende den til aaroe77@gmail.com
Avatar billede Roehmann Nybegynder
16. november 2014 - 00:01 #9
Har sendt ark til dig :) Hvis det er dét du søger kan du smide point her...