Avatar billede frank-va Nybegynder
15. november 2014 - 14:01 Der er 11 kommentarer

placering af ost fil i outlook 2013

Hvorfor kan jeg ikke flytte placeringen af datafilen i office 2013 ( jeg er nødt til at have den over på D drevet , pga. pladsmangel på C )

I office 2010 er det nemt men dette mangler i 2013 , og går jeg ind i egenskaber er placering "  dimmet " , der hvor man kan browse til ny pålacering

nogen der har en løsning ?
Avatar billede 220661 Ekspert
15. november 2014 - 15:25 #1
Velkommen til.
Pladsmangel på c må vel kunne løses på andre måder.
Er det personlige filer der er skyld i at du ikke har plads?
Jeg har fra andre hørt, at flytte destinationen på office kan resultere i at programmet ikke kan opdateres fra Windows Update, og det er jo ikke så heldigt hvis det er tilfældet.
Er det Win 7 eller 8 du kører?
Avatar billede frank-va Nybegynder
15. november 2014 - 16:59 #2
tak for kommentar  , jeg kører Win 7  , det er sådan at min computer har 2 ssd diske ,,, en mindre hvor c drevet er på og en større til data  .
jo jeg vil kunne flytte diverse installerede programmer osv.  over på D men det er også bøvlet/tidskrævende  , underligt at man ikke kan bestemme .ost filens placering  i outlook 2013  ,,,,nogen der ved hvordan ???  ,,, det ville klart være det nemmeste i min situation
Avatar billede Slettet bruger
15. november 2014 - 18:20 #3
Enig med #1 du har gjort en fejl ved at overfylde dit C-drev.
Der er kun een realistisk løsning - skab plads. Hvis det er programmer, som er registreret i basen, ja så er det en geninstallation, men alt andet, er jo bare at flytte det.
Den forkerte løsning, kan man blive ved med at bøvle med til evig tid, medens den rigtige løsning kræver nogen tid, men kun her og nu, og det var så det.
Avatar billede 220661 Ekspert
15. november 2014 - 18:43 #4
Hvad med din dokumentmappe? Er den på C eller D drevet?

http://windows.microsoft.com/da-dk/windows/redirect-folder-new-location#1TC=windows-7
Avatar billede 220661 Ekspert
15. november 2014 - 18:45 #5
Hvor store er dine ssd diske?
Avatar billede frank-va Nybegynder
16. november 2014 - 09:21 #6
tak skal i have  , mine diske er på 80 og 240 gb ,,, den 240 gb er tilkøbt senere  derfor er styresystemet på den samt en del programmer .

har set det med at flytte dokumentmappen  , men ved ikke om det giver andre problemer , med andre programmer  , jeg anvender computeren til 3d cad/cam så ved ikke om jeg bare skaber flere problemer ved dette  .

det der er ret underligt er at jeg har kørt office 2010 ind til nu og der er det intet problem at styre placering af ost fil ( min .ost er 16 gb !! )  men har nu købt office 365 og dermed outlook 2013 , og der kan man umiddelbart ikke  .

er det ikke mærkeligt ? ,,, ingen der har en workaround ?

god søndag .
Avatar billede 220661 Ekspert
16. november 2014 - 09:44 #7
Har ingen workaround desværre.

Om du får problemer med at flytte dine dokumenter kan jeg ikke tro, da henvisningerne bliver rettet til i registreringen med den nye destination.

Men i dit tilfælde kan jeg jo ikke garantere 100%. Jeg har flyttet mappen flere gange på andre computere, uden at få problemer bagefter. Både på Xp men også på Windows 7.  Men her var der ikke specielle programmer (ala cad/cam) på før jeg gjorde det.

Ps jeg tog også backup af min dokumentmappe før jeg lavede flytningen, så data var sikret på eksternt medie.
Det er altid en god ide med en backup.
Bruger selv gratis versionen af Allway Sync til dette.

Ligger der så også en version af Windows på 80 gb disken og bruger plads unødvendigt?
Avatar billede frank-va Nybegynder
16. november 2014 - 09:59 #8
ja styresystemet er på c  , præinstalleret der fra starten .

jeg er nok nødt til at skabe plads på c i stedet  ,,,,

eller formatere maskinen og bytte om på c og d , så c bliver 240 gb .

der findes ikke tools til dette vel ?  ,,, kun den hårde vej , formatere og installere  fra bunden  , ikke ??  .

er det i det tilfælde ikke nemmest at jeg bytter kablerne på diskene  , så min 240 gb bliver boot disk  ? , eller der skal man måske i bios ?

det er en del år siden jeg har formateret en maskine så er ikke helt up to date
Avatar billede Slettet bruger
16. november 2014 - 10:59 #9
C-drevet kan ikke laves om til D-drevet. Hvis du bytter om på kablerne, sker der ikke andet, end at C-drevet kommer til at hedde 1 i stedet for 0 Diskhåndtering, eller omvendt, hvis det hedder 1 nu. 80GB er dog også en meget lille HDD. Jeg har en SSD, på 250GB hvor c-partitionen alene er på 80GB. Jeg går ud fra, at det er en bærbar.
Avatar billede frank-va Nybegynder
16. november 2014 - 11:08 #10
nej det er en stationær  , den er ca. 3.5 år gammel og dengang kostede ssd en krig  , derfor .

jeg er klar over at jeg ikke bare kan bytte om på kabler  , uden formatering osv.  , jeg må se om jeg orker at starte forfra eller jeg begynder rat flytte pgm
Avatar billede Slettet bruger
16. november 2014 - 11:26 #11
Jamen så kan du jo nemt blive godt kørende. Brug den 250GB SSD til windows, outlook og meget små prog. og sæt så en Sata 600 disk i til alle andre programmer.
Man kan få en 1TB for kun 437 kr. og så så kan du bare læsse alle de programmer på, som du ønsker. De 80GB kan du jo bruge til backup af de vigtigste data. http://www.proshop.dk/Harddisk/WD-Blue-3.5-HDD-1TB-2350133.html
Sata disken er bare et eksempel, det kan jo være en anden.