Avatar billede mette93 Nybegynder
26. november 2014 - 15:13 Der er 1 kommentar

Oprettelse af php login system med Wordpress

Hej!

Jeg er igang med mit eksamensprojekt som multimediedesigner, og skal lave et wordpress site for en fotograf. Jeg vil gerne lave et login system, så kunder kan gå ind og se de billeder, der er blevet taget, og derefter vælge, hvilket billede de vil bestille. Jeg har forsøgt mig med både plugins og med at bygge login'et fra bunden med PHP, men jeg kan simpelthen ikke få det til at fungere. Er der nogle der kan hjælpe?
Avatar billede moddi100 Seniormester
30. november 2014 - 22:12 #1
Som udgangspunkt er der jo forskellige brugerroller indbygget i WordPress. Har du haft kig på disse?

En mulighed er nemlig så at de oprettes som brugere med rollen "Abonnent". Man kan så sagtens få moduler til at logge på den offentlige del (front-end) af hjemmesiden.

Når dette er på plads, kommer du nok ikke ud over, at skulle udvikle dit eget plugin til visning af de enkelte brugeres billeder. Lav en admin del, hvor du kan uploade og tilknytte billederne til brugerne samt en front-end, hvor brugerne så kan se deres billeder.