Avatar billede hanstorp Juniormester
29. november 2014 - 18:13 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

afspil dvd-film

Hvorfor kan min Dell laptop ikke afspille dvd-film mere efter opgradering til windows 7.

mvh Hans
Avatar billede Blueeyez Mester
29. november 2014 - 19:00 #1
Hent og installer VLC.Burde løse opgaven ret nemt.
Avatar billede 220661 Ekspert
29. november 2014 - 19:19 #2
Hvis ikke du vil hente en anden afspiller, så tjek hvad computeren gør når den modtager en cd i drevet. Er den sat til ikke at foretage sig noget vil den ikke loade dvd op.

Kan også være at computeren mangler codec til at afspille den. Med k-lite codec pack så burde det være ok.

http://www.codecguide.com/download_k-lite_codec_pack_full.htm

Men er absolut tilhænger af #1 også :-)
Avatar billede eurositi Ekspert
30. november 2014 - 00:47 #3
Åbn Kontrolpanel > Hardware og Lyd > Automatisk afspilning

Vælg DVD på listen og angiv dét program, som skal afspille filen (jeg anbefaler VLC, men du kan selvfølgelig også vælge Windows Media Player, Media Player Classic og hvad de ellers hedder).

Tjek også i Kontrolpanel > Hardware og Lyd > Enhedshåndtering
Find dit DVD-drev og sikr dig, at det fungerer korrekt. Søg eventuelt efter en driver på nettet.

Hvis det stadig ikke fungerer...

Hvis DVD'en er kopibeskyttet på en særlig restriktiv måde eller har en anden regionskode end 2 (Europa), eller hvis din computers DVD-drev er fejlbehæftet kan det betyde, at du stadig ikke kan afspille den.

- Hvis du har købt og betalt din DVD er du i din gode ret til at bryde kopispærringen med et program som MakeMKV eller DVDfab HD Decrypter. De kan læse disc'en og lave en video-kopi på din harddisk.

- Hvis regionskoden f.eks. er 1 (Nordamerika) eller 3 (Asien), kan du prøve at unlocke dit DVD-drev. Det kræver dog, at du søger efter "region free" eller "unlock" i kombination med modelnavnet på dit drev.

- Visse DVD-drev produceret til bl.a. Packard Bell laptops indeholder fejl, som gør drevet fuldstændig ubrugeligt.
Avatar billede max-payne Nybegynder
30. november 2014 - 09:48 #4
Windows Media Player supporter ikke VOB filer og kan derfor ikke afspille en DVD.
Det er kun muligt at afspille en DVD i Windows Media Player såfremt den er brændt som Video-DVD. Hertil skal der bruges MPEG2 codec.
F.Eks  Elecard MPEG-2 Decoder&Streaming Plug-in for WMP (Elecard_MPEG2_PlugIn_for_WMP-10465835.exe)
som kan downloades gratis.
Kør ikke Elecard registrator, så kommer du til at betale før codecet virker.
Og det er stadig kun Video-DVDer som kan afspilles.
Avatar billede Slettet bruger
01. december 2014 - 03:49 #5
det er noget lodret vrøvl. WMP afspiller dvd ud af boxen!
Avatar billede hanstorp Juniormester
01. december 2014 - 12:38 #6
tak. Simpelthen vlc skulle der til. Læg et svar så er der point.

mvh Hans
Avatar billede Blueeyez Mester
01. december 2014 - 14:12 #7
Så får du et svar herfra :-)