Avatar billede solonox85 Nybegynder
30. november 2014 - 12:12 Der er 22 kommentarer og
1 løsning

lav computer om

Dav som overskriften siger vil jeg lave min computer om.

har nemlig sådan et fint kabinet "http://www.edbpriser.dk/kabinet/cooler-master-silencio-550-id-4953101.aspx"

desvære bliver den virkelig varm! så har taget siden af, den larmer stadig ikke, kun lidt når jeg spiller de nyeste spil. men! jeg får nemlig lavet et vindue i siden og får købt Nxzt Hue halløj med lys til computeren, så vil jeg gerne have siden på jo, problemet er den bliver virkelig varm i toppen. og der tror jeg at jeg har fundet en løsning og vil bare lige høre folk mening så her kommer det.

Jeg vil bore til 2 blæser i toppen af mit kabinet, så den varme luft hurtigt kan komme ud, og der vil jeg sætte 2  corsair air series quiet edition. men hvis der nogen der har noget dårligt om dem så sig endelig til.

fordi jeg går efter at min computer skal være stille når jeg spiller, gider ikke larm, så har os fundet en cpu blæser som skulle være god, men folk må gerne komme med deres mening. det er en "noctua nh d14", som jeg har hørt skulle være stille og rigtig god. men jeg vil gerne høre folks mening, om det kan lade sig gøre med dette at den bliver stille og kølig
Avatar billede Slettet bruger
30. november 2014 - 13:01 #1
link dur ikke

Der er opstået en serverfejl

Der er sket en fejl på serveren, som gør at vi ikke kan vise den side du efterspurgte.
Vi beklager ulejligheden
Avatar billede solonox85 Nybegynder
30. november 2014 - 13:56 #2
tak for det, kan ikke lige finde ud af om jeg kan readiger men mit kabinet er Cooler Master Silencio 550 :)
Avatar billede poko1 Ekspert
30. november 2014 - 14:07 #3
Avatar billede claes57 Ekspert
30. november 2014 - 16:37 #4
jeg ville skifte strømforsyning til en med stor diameter blæser og mere kapacitet (så den ikke kører top-belastet ved spil).
hvis du fx er på 500w, så er her en 750w, der er meget stille
http://www.edbpriser.dk/stroemforsyning/be-quiet-dark-power-pro-10-750w-sort-id-7574686.aspx

Jeg ville ikke spilde tid med ekstra køling, men finde årsagen til varmen, og stoppe den ved kilden (om muligt).
Avatar billede solonox85 Nybegynder
30. november 2014 - 18:14 #5
Det ikke min strømforsyning der er problemet, den sidder i bunden og suger luften ud.

ved godt hvad problemet er, og det er at mine blæser ikke får suget nok af den varme luft ud så der kan komme nyt ind, men min løsning er at sætte 2 stk Corsair i toppen som kan suge varmen ud, tænker det ville være et godt sted at sætte dem, da varme stiger.

de ting jeg har fundet er bare ting jeg ville mene der ville være gode til det, og derfor tænkte jeg bare jeg ville høre folks mening.
Avatar billede claes57 Ekspert
30. november 2014 - 18:32 #6
ok - psu i bunden.
du kan ikke bare suge luft ud - der skal også noget ind. Hvis du har en alm blæser i top, så ville det være en idé at vende strøm på blæser i psu, så den sugede luft ind, og så blæser i top puster luft ud (cirkulation). Psu'er er helt ligeglad med hvilken vej, luft kommer.

Hvis du laver nye huller i kabinet, så vil du ødelægge de luftstrømme, som kabinet er designet til.
Avatar billede claes57 Ekspert
30. november 2014 - 18:35 #7
jf http://eu.coolermaster.com/uk/case/mid-tower-silent-series/silencio-550/
så kan/må du kun sætte blæsere på top/bag (puste ud) og front/lav (den skal suge ind).
Avatar billede solonox85 Nybegynder
30. november 2014 - 18:38 #8
ja lige præcis sådan er den os, men den kommer ikke af med varmen overhovedet
Avatar billede claes57 Ekspert
30. november 2014 - 18:46 #9
prøv med et termometer forskellige steder i kabinet (lukket, og tændt) så du kan spore hvad der varmer. Og hvor meget er 'virkelig varm' i grader?
Avatar billede solonox85 Nybegynder
30. november 2014 - 19:32 #10
varmen kommer helt klart fra cpu'en det kan jeg mærke når jeg spiller :)
Avatar billede solonox85 Nybegynder
30. november 2014 - 19:32 #11
ved så ikke lige præcis hvad grader den bliver når siden er på
Avatar billede claes57 Ekspert
30. november 2014 - 20:00 #12
CPU vil slå fra, hvis den bliver for varm. Prøv en (uld)tråd ved blæser i top, bare for at se, at den puster ud. Men ellers - hvis ikke CPU og Windows brokker sig, så er temp ok. Stadig - er den lidt over håndlun, eller kan du stege spejlæg på toppen (med side lukket) ved maks brug?
Avatar billede solonox85 Nybegynder
30. november 2014 - 20:21 #13
ja okay, windows har aldrig brokket sig eller ikke med siden på.
men ja nogen gange føles det som om at jeg kunne smide et æg på toppen, og når siden tages af lufter den ikke som om den har godt af at siden er på
Avatar billede claes57 Ekspert
30. november 2014 - 20:34 #14
og uldtråd suges ind i front forneden og pustes væk i bag/top?
Hvis temp i top er under 50 grader (der er intet, der tager skade af varme der), så er alt ok. cpu vil selv slå fra nogle grader før den smelter (en pc uden køling på cpu lukker typisk ned indenfor 10-20 sekunder).
Avatar billede solonox85 Nybegynder
30. november 2014 - 20:41 #15
Prøvede ikke uldtråd fordi ved ikke om jeg har sådan noget hehe :b

jeg tror bare jeg pyller lidt og derfor skal ha mere køling i, fordi siden skal snart sidde der hele tiden, så har brugt for at kunne få alt varmen ud :)
Avatar billede claes57 Ekspert
30. november 2014 - 22:22 #16
En papirstrimmel, eller et stykke sytråd kan gøre det. Du behøver ikke at vikle din trøje op. ;)
Avatar billede solonox85 Nybegynder
01. december 2014 - 14:13 #17
Har det sådan her med mine blæser, 1 front nede blæser ind. 1 bag top blæser ud, 1 strømforsyning bund ud. :)

Derfor jeg ville bore 2 top til at suge ud, så den ikke bliver så varm, fordi den har svært ved at få varmen ud. det er løsningen ellers en vandkøling :)
Avatar billede claes57 Ekspert
01. december 2014 - 14:33 #18
Hvis du kan vende psu-blæser, så den sugede ind (den er ligeglad hvis du ikke har gulvet fylde med nullermænd), så vil de to for neden fylde en masse luft i kabinet, og der kommer ud for oven.
Jeg tror at du pt har en luftstrøm fra front til psu, og minimalt med cirkulation i top.
Avatar billede solonox85 Nybegynder
01. december 2014 - 15:26 #19
nej det ikke der problemet ligger, tror det er mine fans der ikke suger nok luft ud, derfor prøvede vi at vente den om, så den os suger luft ud :)
Avatar billede claes57 Ekspert
01. december 2014 - 17:20 #20
hvis du ser på maskinen fra siden, så har du grafikkort og cpu ca midt i - de laver lidt turbulens. Der er samtidig en fin plads til en forstyrret luft fra front ind til psu ud. Top ud har så kun den mulighed at låne luft fra utætheder ved fx cd-drev, og det giver ikke meget.

Men altså - hvis du vil bore huller og opfinde nyt - så bare gør det.
Avatar billede solonox85 Nybegynder
01. december 2014 - 21:27 #21
ja men sådan sad min strømforsyning os først, men synes det bedre den sidder sådan her :)

ja vil jeg os, for tror helt klart det vil gøre det så meget bedre med 2 top blæser, fordi varmen stiger op jo.
Avatar billede claes57 Ekspert
01. december 2014 - 21:36 #22
Du ødelægger design for luftstrømme i kabinet. Klager over at det så ikke virker, og vil opfinde din egen metode til at forbedre det? Det gør du da bare. Jeg tror bare, at uddannede ingeniører designede kabinettet ud fra at de vidste noget om det. Bare du ved bedre. Godt. Det styrer du selv. Bare luk tråden selv. Jeg gider ikke bruge tid på det. Men jeg vil stadig ikke give dig ret, og du bad vel bare om en, der ville sige god for dine idéer - i stedet for at få maskinen til at virke rigtigt.
Avatar billede solonox85 Nybegynder
01. december 2014 - 22:02 #23
du helt væk makker :)
snakker om at få den varme ud som er i toppen, som overhovedet intet har med min psu at gøre, for jo den har været vendt om...

Når min side er på som jeg har forklaret dig, bliver min pc varm i toppen argo vil jeg sætte 2 blæser som kan suge det ud? hvorfor skulle det overhovedet ikke hjælpe for det burde det da helt klart gøre..

Lukker tråden god jul :)