Avatar billede googolplex Novice
03. december 2014 - 09:55 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Hvilket grafikkort

Hej :-)

Blæseren er gået på mit grafikkort, så jeg skal have anskaffet mig et nyt (ved faktisk ikke engang om blæseren kan skiftes):

Min aldrende PC ser ud som følger:

Styrsystem: Windows Vista Home Premium 64-bit SP2
CPU: Intel Core i7 920 @ 2.67GHz (Bloomfield 45nm Technology)
RAM: 6,00GB Triple-Channel DDR3 @ 532MHz (8-8-8-20)
Motherboard: Gigabyte Technology Co., Ltd. EX58-UD4P (Socket 1366)
Graphics: 1024MB ATI Radeon HD 4800 Series (XFX Pine Group), SyncMaster (1920x1080@60Hz)

Det nye grafikkort skal naturligvis være ligeså godt, men det behøver ikke være bedre, det skal ikke koste mere end 500 kr.

Nogen gode forslag?
Avatar billede claes57 Ekspert
03. december 2014 - 12:46 #1
det er måske mare mig - men her er et uden blæser (passiv køling = mindre støj)
http://www.edbpriser.dk/grafikkort/zotac-geforce-gt-730-1-gb-id-8495216.aspx
Avatar billede googolplex Novice
03. december 2014 - 13:45 #2
Hvordan er ydelsen på grafikkort med passiv køling, synes jeg har hørt at man skal gå efter noget med blæser, men det er muligt det er forkert - det ville helt sikkert være dejligt at slippe for en blæser :)
Avatar billede claes57 Ekspert
03. december 2014 - 14:19 #3
Der er jeg blank - men der findes sider, der sammenligner en masse kort. Jeg holder mig bare fra kort med en -m i navnet på gpu. Det plejer at være en mobilversion, og de er lamme.
Avatar billede googolplex Novice
12. december 2015 - 15:31 #4
Lukker