Avatar billede Skalli Nybegynder
04. december 2014 - 22:21 Der er 22 kommentarer og
1 løsning

PC starter og derefter genstarter inden for 15 sek, der vises ikke noget billede?

hej, som sagt starter min pc op og lukker ned igen på ca. 15 sec
den viser ikke noget billede. der er ikke nogen bip lyd

psu'en fejler ikke noget er testet.
har prøvet at pille hele commen fra hinanden og samlet den igen.
har prøvet at tage batteriet ud af motherboardet.

jeg synes ikke jeg kommer videre....

CPU: intel i7 860.
Graffik kort: ATI hd radeon 5890 XFX.
motherboard: GIGABYTE ga-p55m-ud2
ram: kingston 2x2gb 1333mhz
kabinet:haf 955
5 år gammel
Avatar billede 220661 Ekspert
04. december 2014 - 22:52 #1
Har du prøvet at starte med et minimum af hardware monteret på bundkortet?
Vil sige kun en ram klods + grafik kort+ hard disk
Avatar billede DanHansenDenmark Nybegynder
05. december 2014 - 00:05 #2
Hej,

Sker det uden at du gør noget? Altså, tænder du for computeren og så slukker den automatisk og efter nogen tid rebooter???
Avatar billede DanHansenDenmark Nybegynder
05. december 2014 - 00:08 #3
Citat:
"...Har du prøvet at starte med et minimum af hardware monteret på bundkortet? Vil sige kun en ram klods + grafik kort+ hard disk.."

Nemlig, udelukkelses metoden!!!

Hvilken OS kører du??? Linux? Windows??

Hvornår begyndte den på det?
Hvad gjorde du som det sidste inden den begyndte på det?
Hvilket program har du installeret sidst?
Hvad har du evt. sat i af hardware?
Avatar billede DanHansenDenmark Nybegynder
05. december 2014 - 00:12 #4
Ide:

Tag den ene ram ud og test med den anden. Derefter, byt om på dem og test den anden. Det der med at der ikke er noget billede og ingen biblyd. Biblyden kan selvfølgelig være slået fra i BIOS, men prøv det. Eller har du prøvet det?
Avatar billede Skalli Nybegynder
08. december 2014 - 18:07 #5
Det skete efter jeg kom til at slukke den på kontakten og gå ind i copmpueteren pga den stod et dårligt sted. jeg har prøvet at det med rammene og slå alt fra undtagen harddisk bundkort grafik kort og ram. jeg kører windows 7 ultimate.
Avatar billede Skalli Nybegynder
08. december 2014 - 18:08 #6
ja det sker når jeg tænder uden at gøre andet så rebooter den
Avatar billede 220661 Ekspert
08. december 2014 - 18:21 #7
Prøv igen at tage alt strømmen fra den incl det lille batteri på bundkortet.
Når dette er gjort, så hold startknappen nede i ca 30 sekunder. Lad den stå 5 min. og genmonter herefter det lille batteri og strøm og prøv igen.

Hvis dette ikke løser problemet, må du få tjekket om din strømforyning virker rigtigt. Den skal jo have tre spænidinger for at computeren kan køre. Det er 3,3-5 og 12 volt. Mangler en af spændingerne virker pc ikke.
Avatar billede Skalli Nybegynder
08. december 2014 - 21:03 #8
har fået tjekket psu, prøver lige med det lille batteri, men gør det igen!
Avatar billede Skalli Nybegynder
10. december 2014 - 18:40 #9
har prøvet* det duer ikke
Avatar billede 220661 Ekspert
11. december 2014 - 06:34 #10
Hmm bange for du har bundkortfejl når dette ikke hjælper.
Avatar billede Skalli Nybegynder
16. december 2014 - 18:04 #11
når jeg har GIGABYTE ga-p55m-ud2

kan jeg så godt sætte GIGABYTE ga-p55m-ud4 I uden problemer?
Avatar billede 220661 Ekspert
16. december 2014 - 20:28 #12
Er din pc købt med et styresystem installeret?
Avatar billede 220661 Ekspert
16. december 2014 - 20:31 #13
Hvis den er det, vil du sandsynligvis få problemer med din licens der er aktiveret til det bundkort der er i nu.
Avatar billede Skalli Nybegynder
16. december 2014 - 21:45 #14
har selv cd'en ;)
men jeg er bare bange for det er cpu'en
så er spørgsmålet bare om jeg skal købe en helt ny com :S
Avatar billede 220661 Ekspert
17. december 2014 - 16:55 #15
Ja det er jo altid en vurdering man så må tage.
Avatar billede Skalli Nybegynder
21. december 2014 - 00:09 #16
ja, men har fundet ud det er motherboardet så er problemet bare jeg ikke kan finde et sted jeg kan købe lga 1156 socket, kan jeg bruge min cpu på 1155?
Avatar billede Skalli Nybegynder
21. december 2014 - 00:10 #17
eller nogen andre sockets
Avatar billede 220661 Ekspert
21. december 2014 - 08:04 #18
Hvis du har fundet ud af at problemet er dit bundkort, så synes jeg du skal oprette et nyt spørgsmål med det du spørger om i #16 og #17.
Jeg lægger et svar her da min formodning var at bundkortet var stået af. (se #10)
Avatar billede Skalli Nybegynder
21. december 2014 - 08:23 #19
jae men kunne ikke bruge dit svar til noget når du bare formoder
Avatar billede 220661 Ekspert
21. december 2014 - 08:54 #20
Jeg kan jo ikke skrive fra start af at jeg er sikker på at dit bundkort er gået før du har testet de muligheder du har fået igennem vel?

Det har du så fået gjort nu, og du har fundet ud af at bundkortet er stået af.

Så jeg kan ikke se hvad der er galt med mit svar.
Men derfor mener jeg nu stadig at du bør stille et nyt spørgsmål om det du spørger om, da det er et nyt spørgsmål.

Vil du ikke acceptere mit svar på grund af min "formodning" om det var defekt før du selv fik lokaliseret det senere, er jo dit valg.

Jeg har haft bundkortet som synder fra start af, men så længe man ikke her gennemtestet det, ville jeg jo ikke give det dødsstødet.
Avatar billede Skalli Nybegynder
21. december 2014 - 11:39 #21
altså fandt helt selv ud af det... med intet hjælp herfra det var min egen formodning fra start men jo hvis du mener det hjalp
Avatar billede Skalli Nybegynder
21. december 2014 - 11:41 #22
du kunne da idet mindste også svarer på det andet istedet for komme med roman om alt muligt andet så var den jo lukket for længst eller er det bare for at få flest point muligt
Avatar billede 220661 Ekspert
21. december 2014 - 12:30 #23
#21 Nej det har ikke noget med point at gøre. Du vælger helt selv hvem der skal have point for hjælp i tråden. Mener du ikke der er ydet nogen hjælp lægger du selv et svar og lukker tråden.

#22 Med hensyn til supplerende spørgsmål i tråden når man har fundet ud af hvad der er galt er en dårlig ide.
Det bliver noget rod når man blander flere ting sammen i samme spørgsmål.

Jeg afmelder tråden her nu.