Avatar billede AnitaHansen7 Nybegynder
09. december 2014 - 10:49 Der er 1 kommentar

Overførsel af excel ark til kontaktgruppe

Jeg har en Excel fil med e-mail adresser jeg skal have overført til Outlook.
Jeg har oprettet en ny kontakt gruppe jeg gerne vil have lagt dem ind i.
Men når de skal overføres, lægger jeg dem ind i "kontakter", men så ligger de jo rundt mellem alle mine andre kontakter.

Er der ikke en måde hvorpå man kan få dem direkte ind i den nye kontaktgruppe jeg har oprette?
Avatar billede ptj_11 Forsker
10. december 2014 - 19:12 #1
Det kan ikke umiddelbart lade sig gøre.
I MS-Outlook er der, når vi taler om kontaktpersoner, tale om et virtuelt bibliotek, og ikke som i Outlook Express en fysisk fil eller mappe.
Du kan altså ikke importere medlemmer direkte til denne adressegruppe, da den ikke eksisterer som en selvstændig enhed.

Man kunne måske klare dit behov ved hjælp af VBA, men det ligger uden for mine kompetencer.
Mit umiddelbare råd ville være: Indskriv dine kontakter direkte i den oprettede adresse/kontakt-gruppe.

og så skal du huske, at højreklikke på denne kontaktgruppe, vælge egenskaper, vælge fanebladet "Outlook-adressekartotek" og sætte flueben i checkboxen "Vis denne mappe som adressekartotek til e-mail.
PS./ denne vejledning retter sig mod Outlook 2007. Jeg kan ikke lige i hovedet huske fremgangsmåden i versioner før og efter.
/ptj_11