Avatar billede daizukke Juniormester
09. december 2014 - 23:17 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Sort skærm kun med markør - Windows 8

Hej eksperter

Min mor har en Asus bærbar (Windows 8), der fra den ene dag til den anden,
booter up til en sort skærm kun med en hvid markør, som man kan flytte rundt på den sorte baggrund.
Jeg har søgt nettet tyndt efter svar, men i mit tilfælde kommer der ingen boot-menu eller noget som helst først. Så hverken formatering eller opstart i fejlsikret tilstand er muligt.

Hvad kan der gøres?
Genstart er prøvet adskillige gange.

Mvh Jakob :)
Avatar billede 220661 Ekspert
09. december 2014 - 23:35 #1
Har i en Windows cd som i måske kan bruge til at forsøge at auto repair systemet med?

Er fejlen sket lige efter opdatering af Windows?
Avatar billede 220661 Ekspert
09. december 2014 - 23:36 #2
Det hedder selvfølgelig Startup repair ;-)
Avatar billede daizukke Juniormester
09. december 2014 - 23:39 #3
Jeg tror jeg kan finde en Windows 8 ISO-fil ja,
men så tror jeg der bliver et problem med boot order..

Det skal lige understreges at det eneste man ser efter at trykke på tænd-knappen, er den sorte skærm. Så der er heller ikke noget Asus-logo eller noget inden.

Men det er da et forsøg værd at prøve med CD'en.

- Min mor har ikke set den nævne noget med opdateringer.. :)
Avatar billede daizukke Juniormester
09. december 2014 - 23:40 #4
Troede bare du mente ren geninstallation før, men der har desværre ikke fulgt nogle CD'er med den.
Avatar billede 220661 Ekspert
09. december 2014 - 23:44 #5
Nej Kun startup repair mente jeg.
Når man putter cd i og den loader op kan man der hvor man vælger at installere også vælge punktet Startup repair.

Prøv evt at fjerne alt strømmen fra den og hold startknappen nede i ca 30 sek. Genmonter og prøv at starte igen. Kan være hardware der har låst sig.
Avatar billede daizukke Juniormester
09. december 2014 - 23:50 #6
Det vil jeg prøve!
Batteriet kan ikke afmonteres så den skal lige tømmes for strøm først :-D

Jeg krydser fingre!
Avatar billede daizukke Juniormester
10. december 2014 - 14:22 #7
Efter at have prøvet din metode, efterfulgt af et par genstart,
kører den igen. Fantastisk, mange tak for hjælpen!

Læg et svar så er der point til dig.
Avatar billede 220661 Ekspert
10. december 2014 - 15:40 #8
Velbekomme.
Dejligt at høre :-D
Avatar billede 220661 Ekspert
02. januar 2015 - 15:18 #9