Avatar billede mokka1 Nybegynder
10. december 2014 - 08:46 Der er 9 kommentarer

Danmarks ældste computer/elektronik butik?

Hej Eksperter

Er der nogle herinde der har en idé om hvor mange år danmarks ældste computer butik har eksisteret og hvem er det evt.?

Jeg går ikke ud fra at det er nogle giganterne som Elgiganten, Wupti, komplett og lign. der har været længst tid på det danske marked.

Er der nogen der ved det? eller kan man evt. finde informationer på danmarks statistik eller lign. steder?

På forhånd tak...
Avatar billede Slettet bruger
10. december 2014 - 09:40 #1
www.proconsult.dk har været i odense siden 1989.

der var unisys, men de lukkede i 2000.
Avatar billede kipolaks Nybegynder
10. december 2014 - 10:09 #2
Det kunne måske være AJ Elektronik & Data i Hillerød ( www.ajdata.dk ) ? De har ligget der siden 1977 og sælger både computere og elektronik udstyr.
Avatar billede mokka1 Nybegynder
11. december 2014 - 06:39 #3
Er der flere der kan byde ind?

Der må være mange eksperter der har handlet hardware og computer dele igennem de sidste mange år!

Hvor har i gjort det henne?
Avatar billede poko1 Ekspert
11. december 2014 - 07:58 #4
Den første "Computer" jeg købte var en Sinclair X80 hos Aarhus radiolager i 1980. den var Cigarkasse stor og på 2K Ram og man kunne købe mere Ram den blev tilsluttet TV Tuner indgangen.

In 1980, Clive Sinclair entered the home computer market with the ZX80 at £99.95
Avatar billede poko1 Ekspert
11. december 2014 - 08:29 #5
Avatar billede finb Ekspert
11. december 2014 - 14:53 #6
brinck.dk
Avatar billede mokka1 Nybegynder
12. december 2014 - 07:36 #7
Brinck er fra år 1979... Er der nogen der kender butikker fra før år 1977?
Avatar billede poko1 Ekspert
12. december 2014 - 07:55 #8
Søgte du ikke Danmarks ældste computer/elektronik butik
Brinck solgte ikke Pc da jeg kom i butikken i midt firserne !
Avatar billede mokka1 Nybegynder
16. december 2014 - 09:49 #9
Det ser ikke rigtig ud som om der er forslag til www.ajdata.dk fra før år 1977...