Annonceindlæg fra CHG MERIDIAN

Fire fordele ved en digital arbejdsplads

Mere effektivt, billigere, tilfredse medarbejdere og lettere at rekruttere nyt talent. En digital arbejdsplads medfører store fordele for virksomheden

For de fleste virksomheder har digitalisering været øverst på dagsordenen i de senere år, men den seneste udvikling har gjort behovet for en fungerende digital arbejdsplads mere presserende. Pludselig kan ethvert bord blive et arbejdsbord, og vejen til mødelokalet går via webcam i stedet for gennem korridorerne i kontorlandskabet. Dette er ikke kun nutidens arbejdsmiljø, men fremtiden.

CHG-MERIDIAN har selv gjort som de taler om da de ændrede hele deres globale måde at arbejde på allerede i 2019. Takket være virksomhedens egne forretningsløsninger og -systemer er medarbejderne blevet opmuntret og givet muligheden for at arbejde eksternt.
Men vellykket digitalisering kræver meget mere end bare innovative tekniske løsninger og forretningsprocesser. Arbejdsmiljøet spiller en vigtig rolle i hele digitaliseringsarbejdet.

"En digital strategi sigter mod at hjælpe medarbejderne med at arbejde mere effektivt og fleksibelt. Det vil kun være muligt, hvis virksomhedernes job er designet med dette i tankerne. Vi kan se, at fremtidens arbejdsplads ikke kun er på kontoret, men hvor som helst hvor medarbejderen er lokaliseret, "siger Lukas Tränkle, Chief Operating Officer for Northern Europe hos CHG-MERIDIAN.

 

Lukas Tränkle, Chief Operating Officer for Northern Europe hos CHG-MERIDIAN, ved hvad det kræver for virksomheder at få succes med deres digitaliseringsstrategi.

Personaliserede løsninger - en konkurrencemæssig fordel
Omkostningsbesparelser er naturligvis en klar fordel, men vigtigere er, at medarbejderne bliver mere effektive og motiverede, når de får mulighed for at påvirke og designe deres arbejdsplads efter deres egne behov og forhold. Større fleksibilitet og en bedre balance mellem arbejdstid og fritid er yderligere fordele for medarbejderne. Dette er vigtige aspekter for at tiltrække nye talenter og - vigtigere - beholde dem.

Hvad er hovedkomponenterne i en digital og mobil arbejdsplads?
"Behovene varierer, og det handler ikke kun om de tekniske enheder. Det er lige så vigtigt at have effektive, digitale processer og servicemodeller, der giver medarbejderne mulighed for at behandle information hurtigt og effektivt, og helst på en måde, som de allerede er vant til uden for arbejdet , siger Lukas Tränkle.

CHG-MERIDIAN har udviklet en løsning, hvor medarbejderne kan bestille deres egne enheder og matche apps og tjenester gennem en selvbetjeningsportal, en proces de er vant til uden for arbejdet.
Afdelinger kan specificere, hvilken hardware - bærbare computere, mobiltelefoner, tablets - medarbejdere skal have adgang til baseret på deres service og arbejdsområde. Dette sikrer, at implementering, brug og vedligeholdelse, såsom softwareopdateringer, er baseret på standardiserede processer.

"Hvis en medarbejder rejser meget, er en let og smidig enhed bedst egnet. Andre medarbejdere arbejder muligvis med store mængder data og har brug for en enhed med større ydeevne. Det grundlæggende udstyr, vi leverer, består altid af en mobil og en bærbar computer. Derefter kan medarbejderen vælge yderligere muligheder ud fra deres specifikke behov eller smag. Medarbejderen kan endda vælge, hvilken farve de vil have deres headset i, siger Lukas Tränkle.

Bæredygtig strategi
For at den digitale arbejdsplads skal fungere gnidningsløst, er der mange aspekter, der skal overvejes. Som firma skal du være forberedt på visse problemer undervejs.

"Det er selvfølgelig vigtigt, at ledelsen er involveret i hele digitaliseringsprocessen, men det er lige så vigtigt, at medarbejderne også er involveret i projektet. De sidder ofte med værdifuld viden om både de opgaver og de nødvendige enheder og de forskellige online platforme, de bruger uden for arbejde, og virksomheden kan drage stor fordel af dette. Her vises de reelle fordele ved en mobil, digital arbejdsplads.

Hvilke andre løsninger tilbyder du, der kan hjælpe virksomheder med at administrere deres it-teknologiinvesteringer?
"Baseret på konceptet med en cirkulær økonomi spænder vores serviceportefølje fra planlægning, operationel implementering og finansiering til sletning af data, rekonstruere og genbrug af brugt udstyr i to interne teknologicentre i Tyskland og Norge. Kort sagt administrerer vi hele vores livscyklus i vores kundernes it. Kernen i vores produkt er leasing, konkluderer Lukas Tränkle.