Tirsdag eftermiddag kunne omkring 30.000 danskere gnide kontaktlinserne en ekstra gang, for de var nemlig via mail blevet indkaldt til synskontrol af netop kontaktlinser hos optikerkæden Synoptik på et tidspunkt i 2008 eller 2009.
Modtagerne af mailen fra fortiden er enten nuværende eller tidligere Synoptik-kunder, der rent faktisk har haft aftaler om synskontrol af kontaktlinser på de pågældende tider og datoer samt aftale om mail-adviseringen om synskontrollen.
Mailen blev sendt ud ved 15-tiden tirsdag og ramte indbakkerne med teksten:
Kære NN
Med denne E-mail vil vi gerne minde dig om din aftale med Synoptik.
Vi ser frem til at modtage dig i butikken den 26. Marts 2008 kl. 14:00.
Med venlig hilsen
Synoptik
Efter mail-afsendelsen henvendte flere kunder sig i en af de godt 100 Synoptik-butikker med store spørgsmålstegn, som blev besvaret med udslåede arme og en undskyldning.
Officiel undskyldning udsendt
Onsdag formiddag har Synoptik så udsendt en mere officiel undskyldning.
Denne gang skete det på mail til de omkring 30.000 kontaktlinse-bærere, der i 2008 og 2009 havde et kundeforhold til optikerkæden.
Synoptik forklarer, at modtageren har fået tilsendt en gammel mail om en forældet aftale.
"Har du behov for en certiceret synsprøve eller kontrol af dine kontaktlinser, er du naturligvis altid velkommen i butikken. Vi beklager fejlen og håber ikke, at det har givet anledning til problemer," skriver Synoptik i sin undskyldnings-mail til sine 30.000 nuværende eller tidligere kontaktlinse-kunder.