Dibs-kunder kan glemme alt om erstatning efter nedbrud

Det er umuligt at kompensere for tabt omsætning hos kunderne under et tre dage langt nedbrud, beklager Dibs-chef.

Annonce:
Annonce:
Læs også:

Her er Dibs' forklaring på tre dage langt nedbrud

Vrede netkunder kræver konsekvens af Dibs-nedbrud

Sådan fandt Danmarks største netbutil løsning på Dibs-nedbrud

Dibs: Vi har løst problemet med netbetalingerne

Danske kunder hos betalingstjenesten Dibs raser over tabt omsætning efter det flere dage lange nedbrud hos Dibs.

Nedbruddet varede fra søndag til tirsdag og betød, at kun halvdelen af transaktionerne hos en lang række e-butikker gik igennem.

Men ethvert håb om erstatning for tabt omsætning kommer kunderne nok til at skyde en hvid pil efter.

Hos Dibs beklager Eric Wallin, der er administrerende direktør for firmaet, nedbruddet. 

"Vi rækker hånden frem og siger undskyld. Vi vil gøre alt, hvad der er muligt for at tilbyde vores kunder en bedre løsning i fremtiden. Hvad angår økonomisk kompensation, så er det reguleret i vores almene vilkår. Der findes en generel klausul, og den aftaler vi specifikt med hver enkelt kunde," siger Eric Wallin.

Teoretisk tab på 315 millioner
De almene vilkår hos Dibs giver dog ikke kunderne mulighed for erstatning for tabt fortjeneste, men er i stedet en kompensation for den vare, som kunden ikke har fået under nedbruddet, fortæller han.

Størrelsen af denne kompensation står i forhold til de omkostninger, som kunden har til Dibs.

"Betaler man lidt for tjenesten, er muligheden for at få kompensation også relativt lille. Betaler man meget, så er det muligt at få en lidt større kompensation," siger Eric Wallin.

Han fortæller, at Dibs' transaktioner for kunderne udgør en samlet værdi af 90 milliarder svenske kroner om året.

Derfor ville det hurtigt blive dyrt, hvis firmaet skulle erstatte værdien af tabt salg.

Et meget groft regnestykke afslører således, at Dibs under de tre dages nedbrud potentielt kan have flyttet en omsætning på 740 millioner svenske kroner for kunderne.

Og hvis halvdelen af kunderne var ramt af nedbruddet, giver det i danske penge et teoretisk tab på omkring 315 millioner danske kroner.

Artiklen fortsætter på næste side...


Ytringer på debatten er afsenders eget ansvar - læs debatreglerne
Indlæser debat...




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Rittal A/S
Salg, service og rådgivning inden for datacenterløsninger, bl.a. rack/serverskabe, køling, strømfordeling, sikkerhed- og overvågning og energimåling.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

White papers
I dette white paper kan du læse om, hvad medarbejderne i dag forventer af dine...

I dette white paper kan du læse om Software AG's unikke tilgang til Intelligent Business...

I dette white paper kan du læse om de centrale egenskaber ved intelligente forretningsprocesser,...

 
Kommende events
Har du styr på IT sikkerheden?

Hvad gør din virksomhed for at lukke døren for hackere? Og ved du hvad dine IT konsulenter foretager sig på dit netværk? Flere "devices" på netværket og flere konsulenter til at servicere dem eksponerer dit netværk for cyber trusler. Hør mere om Vendor Risk Management og sikker remote access på dette How To? Læs mere

Pfizers Konferencecenter - 2750 Ballerup



100% Flash storage i datacentret

Er du interesseret i at høre, hvordan Rambøll har sikret at selskabets 10.000 medarbejdere har fået 10 gange hurtigere tilgang til information, øget effektiviteten og sparet penge? Så skal du deltage på dette formiddagsseminar. Læs mere

Pfizers Konferencecenter - 2750 Ballerup



Microsoft SharePoint

Samarbejds-, intranet- og hjemmesideværktøjet SharePoint er populært i mange virksomheder. Brug en formiddag i samarbejde med Computerworld og hør fra specialister og konkrete cases hvorfor SharePoint er interessant for dig - og hvordan du kan bruge SharePoint i din virksomhed. Læs mere

Pfizers Konferencecenter - 2750 Ballerup







Computerworld
KMD-fyringer gennemført: Sådan ramte de organisationen
Dagens store fyringsrunde i KMD er nu gennemført. Se her, hvordan fyringerne ramte organisationen.
CIO
It-projekterne fejler igen og igen: Forklaringen er ganske pinlig
It skal skabe mere effektive virksomheder og offentlige institutioner, men ender alt for ofte med at skabe problemer. Forklaringen bør give røde ører.
Comon
Din indbakke har fået en ny hersker - her er det bedste mailprogram (til Mac)
Langt om længe er den hypede e-mail-app Mailbox kommet til din Mac. Og den har været værd at vente på.
Channelworld
Installers' konkurs sender 25 it-folk hjem uden løn
Et halvt år med underskud på driften og millionslagsmål med en kunde tømte kassen hos it-firmaet Installers, som nu har kastet håndklædet i ringen.
White paper
It-modernisering og økonomi
Automatiserede værktøjer fra BluePhoenix hælper dig til at holde de økonomiske tøjler ved it-moderniseringsprojektet.


Log ind
x
E-mail
Kodeord