Avatar billede visto Professor
24. september 2015 - 09:07 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Windows 10: Numlock skal være tændt ved opstart

(Da der ikke er nogen Windows 10 kategori, opretter jeg spørgsmålet under 8.)

Jeg vil gerne have Numlock til at vær tændt, når jeg starter maskinen op. Jeg har søgt rundt omkring, og alt handler om indstillinger i regedit.
Jeg har prøvet de forslag, jeg har fundet:
Både under
HKEY_CURRENT_USER > Contro Panel > Keyboard > InitialKeyboardIndicators
og
HKEY_USERS > .DEFAULT > Control Panel > Keyboard > InitialKeyboardIndicators
har jeg prøvet værdierne 2, 2147483650 og 2147483648

Andre ideer?
Avatar billede pretttyfly Praktikant
24. september 2015 - 09:10 #1
det skal man typisk ændre i bios på sin computer.
Avatar billede visto Professor
24. september 2015 - 10:27 #2
Den står til ON i BIOS.
Avatar billede poko1 Ekspert
24. september 2015 - 12:40 #3
Jeg var også udsat for det samme på min kones Pc og undrede mig da det rettede sig efter den første opdatering den var også st til on i bios!
Avatar billede visto Professor
24. september 2015 - 13:50 #4
Maskinen er selvfølgelig opdateret - det kan man mig bekendt ikke sige nej til.
Avatar billede poko1 Ekspert
24. september 2015 - 14:07 #5
Det rettede sig blot her kun en mulig forklaring
og ja den var automatisk
Avatar billede 220661 Ekspert
24. september 2015 - 18:02 #6
Hvad sker hvis du sætter værdi til 80000002 ?
Avatar billede visto Professor
24. september 2015 - 18:10 #7
Stadig slukket. Den beholder den indtastede værdi under HKEY_USERS, mens den går tilbage til 2 i HKEY_CURRENT_USER.
Avatar billede 220661 Ekspert
24. september 2015 - 18:20 #8
Bladrer man ned på denne side her http://tweaks.com/windows/67063/enable-num-lock-on-the-windows-10-lock-screen/
kommer der flere tips.
En får computeren til at huske at numlock skal være tændt ved at disable hurtig start i strømstyringen. Ved ikke om det hjælper hos dig, eller der måske er en anden løsningsmodel på siden?
Den er på engelsk vil jeg lige sige :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
24. september 2015 - 18:26 #9
Ved ikke om Win 10 virker på samme måde som 8.1, men her kan du se hvordan man deaktiverer hurtigstart i strømstyringen:

http://www.thewindowsclub.com/numlock-startup-windows-7-8
Avatar billede visto Professor
24. september 2015 - 20:01 #10
Bingo! At slå Hurtig start fra gjorde forskellen (og det foregår på samme måde i Windows 10 som i 8.1).

Det er på en helt ny pg lynhurtig computer, så forskellen mellem Hurtig start og ikke-hurtig-start er. at der i stedet for at gå 8 sekunder fra tryk på startknappen til login viser sig går 10-11 sekunder. Det lever jeg nok med...

Læg venligst svar til point. Og mange tak for hjælpen.
Avatar billede 220661 Ekspert
25. september 2015 - 12:08 #11
Ja det er jo ikke den store forskel. Godt du fandt en løsning og velbekomme :-)
God weekend.