Avatar billede MadsHaupt Juniormester
04. juli 2016 - 21:13 Der er 3 kommentarer

Simuler hentning af filer i Internet Explorer

Nogen der har en ide om, hvordan man kan simulere hentning af filer i Internet Explorer fra consollen i browseren?
Avatar billede Mikkel Clement Seniormester
11. juli 2016 - 10:41 #1
Hej Mads,

Jeg jeg er ikke sikker på at jeg forstår dit spørgsmål, men vil du forsøge at hente en fil via udviklerkonsollen man kan få op i Internet Explorer? Den benytter javascript, så "alt" du kan gøre i javascript kan du også gøre i konsollen.

Du kan f.eks. skrive dette:
window.location = 'Link til filen'

Du kan også klikke på et link:
document.getelementbyid("id for linket").click();

Der findes et hav af metoder, dog vil alle metoder ikke virke i alle browsere.

Mvh Mikkel
http://lighthousetech.dk
Avatar billede MadsHaupt Juniormester
11. juli 2016 - 14:32 #2
Med simuler mener jeg, man kører et script, f.eks. via en timer, som løbende "skriver" til filen, som "downloades".

Altså at få den til at stå under "filhentning" i browseren og få browseren til at "hente"/gemme den løbende.

Jeg har ikke selv et tilstrækkeligt overblik over, hvad der er og ikke er muligt i javascript.
Avatar billede Mikkel Clement Seniormester
15. juli 2016 - 11:35 #3
Hej Mads,

Jeg har ikke selv forsøgt mig med en sådan løsning før, men du kan hente filer med Javascript, og så kunne jeg da forestille mig ovenstående også kan løses - men du skal nok have fat i en Javascript nørd, og der er jeg ikke helt selv :)

Mvh Mikkel