Avatar billede nogetfornoget Mester
28. juli 2016 - 13:40 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Nulstille Iphone 5S uden at kende Icloud password

Hej,

vores indkøber er blevet sagt op henover sommerferien - med mail lukket/slettet og alt hvad der dermed følger...

På grund af ferie har jeg først modtaget hans Iphone nu - der er jo så det lille problem at den er låst til hans Icloud og "find my phone" med hans icloud login (apple id)... da man ikke skiltes som bedste venner er der "forbud" mod at kontakte ham...

Vores IT organisation i UK har slettet hans mailbox - så jeg kan ikke udgive mig for at være ham og få tilsendt ny kode...

Jeg kan godt nulstille tlf. - men efter opstart fortæller den mig at den er låst til hans Icloud...

er der nogen der har gode ideer til hvordan jeg kommer videre?

På forhånd tak :-)
28. juli 2016 - 18:59 #1
Er det ikke oplagt at snakke med din IT organisation i UK, hvis en midlertidig genoprettelse af hans e-mail er vejen frem.
Avatar billede Slettet bruger
28. juli 2016 - 19:02 #2
med telefonregningen til humac - eller den forhandler i har købt iphonen - hvis i kan bevise at det er jeres apparat, kan apple nulstille telefonen
Avatar billede nogetfornoget Mester
29. juli 2016 - 08:23 #3
Hej,

løsningen er blevet at tage fat i IT afdelingen i UK - og få dem til at genåbne mailen - så håber det hjælper.

Begge jeres svar var gode.

tak for hjælpen :-)
Avatar billede kurt54 Ekspert
31. juli 2016 - 00:02 #4
Jeg har brugt en del tid på at få nulstillet en iphone der var oprettet med en apple id mail der ikke fandtes og hvor der ikke var tjek på tjek spørgsmålene. Den var lagt i fin my iphone. Apple låste den så yderligere efter for mange gæt på tjekspørgsmålene. Med lidt nørderi og googlesøgning - kunne den bringes til at virke som telefon - næste omgang at få en valid appleid på den var tung - men uden en valid appleid er det ikke simpelt at installere applikationer - herunder de gratis.
Avatar billede Casper M Juniormester
10. august 2016 - 15:32 #5
Det er "desværre" sådan, at når din telefon er låst med Find My iPhone (iCloud) har Apple af sikkerhedsmæssige årsager valgt, at denne ikke kan oplåses uden koden til Apple id'et. Alternativt kan der tages kontakt til Apples kundeservice, som ved et bevis for en original fakturakopi, kan låse din iPhone op. Det kan være en lang proces, men det er desværre proceduren.
Avatar billede kurt54 Ekspert
10. august 2016 - 15:59 #6
Ja - og er den ikke købt hos en autoriseret apple forhandler bliver det tungere. Er den købt refurbisered eller pre-owned bliver det endnu tungere for så er det den første købskvittering de vil se men med tålmodighed lader det sig gøre. Er du ret god tekniker så bed om at blive stillet videre til Apple Care - første led er mest sælgere og folk der klarer fejl fyrre. Giv ikke op - de taler pænt til en og ofte er det modtageren betaler når du ringer til dem.
Avatar billede nogetfornoget Mester
11. august 2016 - 08:35 #7
Hej,

det kedes mig at få dn låst op  hjlp fra Apple support - førs forsøgte den danske sig - derefter kom jeg igennem til den engelske - og så kom der skred i sagerne...

Jeg vil sige at både svar fra:
Thomas S
Kurt54
Casper M

gav den rigtige løsning... men Thomas var først :-)